با تغییر در تیتراژ و تدوین مجدد

مشکل یک مجموعه حل می‌شود/ نادیده نگرفتن حقوق عوامل در تلویزیون

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۲:۲۵:۵۷
کد خبر: ۴۶۵۹۲۲
مشکل یک مجموعه حل می‌شود/ نادیده نگرفتن حقوق عوامل در تلویزیون
یکی از سریال هایی که به دلیل برخی حواشی، عواملش دیگر از پخش آن ناامید شده بودند با مساعدت تلویزیون می‌تواند از یکی از شبکه‌ها پخش شود.

به گزارش خبرنگار برنا، سال گذشته سریالی به تولید رسید و طبق اخباری که روی سایت شبکه ۳ سیما درج شد، قرار بود از همین شبکه روی آنتن برود اما برخی مسائل مانع از این اتفاق شد و در نتیجه کار در اختیار شبکه نمایش خانگی قرار گرفت.

بانی این مجموعه تلویزیونی که «سیگنال موجود است» نام داشت دو قسمت از این مجموعه را در شبکه نمایش خانگی توزیع کرد اما به دلیل خروج مهدی مظلومی کارگردان اثر از کشور و همکاری با یک شبکه ماهواره‌ای، از انتشار قسمت های بعدی بازماند. این اتفاقات باعث شد سایر دست اندرکاران پروژه از این مساله آسیب ببینند و با حذف اثرشان از چرخه نمایش حاصل تلاش چند ماهه‌شان دیده نشود.

این جریان ها در شرایطی اتفاق افتاد که طبق اخبار رسانه ای شده در سال گذشته، از آنجا که پروژه بدون حضور اسپانسر کلید خورده بود و بودجه در نظر گرفته شده از سوی سازمان صدا و سیما به طور کامل هزینه ها را تامین نمی کرد تهیه کننده مجبور شده بود برای به سرانجام رساندن کار شخصا هزینه کند.

زمانی که به دلیل اختلافات، پخش این مجموعه از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی واگذار شد کارگردان در مصاحبه با یکی از نشریات بیان کرد که مالکیت سریال مذکور کاملا به رسانه خانگی تعلق ندارد و صدا و سیما فقط رایت شبکه نمایش خانگی اش را فروخته است. یعنی اینکه تلویزیون همچنان رایت پخش تلویزیونی اش را دارد و هر وقت که بخواهد می تواند این سریال را روی آنتن بفرستد.

با توجه به این اطلاعات می‌توان انتظار داشت این سریال با تغییراتی در تیتراژ آن بتواند از حالت بلاتکلیفی خارج شده و امکان پخش از تلویزیون را داشته باشند و تلویزیون هم با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌های این کار را تامین کرده بوده است و همچنین از آنجا که یک سریال حاصل تلاش عده زیادی از افراد پشت و جلوی دوربین است شرایطی فراهم کند که سریال رنگ آنتن را ببیند. حال به نظر می رسد شبکه نسیم در این زمینه پیش قدم شده و قرار است شرایط پخش «سیگنال موجود است» فراهم آید.

و اما شرط مهم برای پخش این سریال تغییر در تیتراژ است و به نظر می رسد این مجموعه با عنوانی جدید و تدوین مجدد روی آنتن می‌رود و اگرچه پیش تر ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای مدنظر سازندگان بود اما با تغییرات به وجود آمده در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه ای پخش خواهد شد.

رویکرد جدید سازمان صدا و سیما درباره این مجموعه که هنوز نام جدید آن مشخص نیست مثبت بوده و قرار نیست به خاطر رفتار یک نفر از عوامل کل مجموعه، زحمات گروه و انتظار مخاطبان برای دیدن و پیگیری این سریال زیر سوال رود.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز