مهدیار عقابی:

حضور یک مادر شهید در نماهنگ «چای روضه»/ برقعی دکلمه می‌کند

۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۳:۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۶۶۵۲۹
حضور یک مادر شهید در نماهنگ «چای روضه»/ برقعی دکلمه می‌کند
کارگردان نماهنگ «چای روضه» با اشاره به اینکه در این نماهنگ از حضور یک مادر شهید استفاده کرده اند، توضیح داد «چای روضه» یادآور خاطرات کودکی همه ما است.

به گزارش خبرنگار برنا، مهدیار عقابی کارگردان نماهنگ «چای روضه» با اشاره به ساخت این نماهنگ گفت: «چای روضه» نماهنگ جدید باشگاه فیلم سوره است که از شعر قدیمی سید حمیدرضا برقعی، شاعر آیینی کشورمان با همین عنوان گرفته شده است. این نماهنگ قرار بود سال گذشته جلوی دوربین برود که بنا به دلایلی ساخت آن به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: این نماهنگ بازگویی خاطرات مشترک زمان کودکی همه ما است و شعر نیز همین را روایت می کند. من نیز با کمک تصویر به خاطرات پنهان درون شعر دامن زده ام.

کارگردان «چای روضه» با اشاره به داستان نماهنگ توضیح داد: قصه درباره دختری است که در دهه ۶۰ در خانه مادربزرگش خاطراتی داشته است و حالا سال ها بعد وقتی به خانه مادربزرگ رجوع می کند، آن خاطرات به یادش می آید تا آن سنتی را که مادربزرگ برپا کرده بود، مجدد اجرا کند. آن سنت نیز مراسم روضه هفتگی دوشنبه ها است.

کارگردان نماهنگ «ارغوان» با اشاره به حضور یک مادر شهید در نقش مادربزرگ، بیان کرد: نظیر نماهنگ «ارغوان» که از یک فرزند شهید مدافع حرم در نقش اصلی استفاده کرده بودیم، در این اثر نیز از یک مادر شهید برای نقش مادربزرگ مادر شهید قصه ما استفاده کردیم که خودش نیز این سنت روضه را سال ها درخانه اش برپا کرده است.

عقابی با اشاره به دکلمه برقعی در این نماهنگ گفت: با توجه به تجربه قبلی همکاری با حمیدرضا برقعی در نماهنگ «قطار قم- مشهد» که براساس شعری از وی با نام «ازدحام» بود، دیدیم وقتی این شاعر خود شعر را دکلمه می کند، بهتر از هر کس دیگری می خواند و احوال شاعر در دکلمه نمایان است لذا قطعه موسیقی «چای روضه» با صدای خود شاعر ضبط شد.

وی ادامه داد: آهنگسازی هر دو کار نیز برعهده امید روشن بین است که انصافا احوال شعر را کاملا درک کرد و زحمت زیادی کشید.

عقابی درخصوص روند تولید «چای روضه» گفت: روند تولید مثل آثار قبلی، روند کوتاه مدت پربازده ای بود. عوامل تقریبا همان تیمی بودند که با هم نماهنگ «ارغوان» را تولید کرده بودیم. ما به این نتیجه رسیده ایم که هرچقدر سریع تر و کم هزینه تر کار را جمع کنیم، بازخوردهای بهتری خواهیم داشت. در این کار نیز نزدیک به ۳ روز پیش تولید داشتیم و در ۳ روز تصویربرداری کار را به پایان رساندیم. همچنین طی ۲ روز مونتاژ نماهنگ به پایان رسید.

وی درباره عوامل این نماهنگ گفت: نسیم درایش، سامان غنائمی، علی قادری و کیمیا ملایی از بازیگران این اثر هستند. همچنین علی رنجبر مدیر فیلمبرداری، حبیب کریم زاده طراح صحنه و علی شمس مدیر تولید از دیگر عوامل این نماهنگ بودند.

عقابی کارگردانی نماهنگ های «ارغوان»، «بارانی شد»، «اشتیاق» و «قطار قم- مشهد» را در کارنامه خود دارد. «چای روضه» به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و محصول باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است که به زودی منتشر می شود.

نظر شما