سخنرانی‌های عاشورایی سیدحسن نصرالله در یک کتاب

۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۱۱:۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۶۸۱۱۷
سخنرانی‌های عاشورایی سیدحسن نصرالله در یک کتاب
سخنرانی‌های عاشورایی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در کتاب «امام مهدی(عج) و اخبار غیب» توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، کتاب «امام مهدی(عج) و اخبار غیب» شامل سخنرانی‌های عاشورایی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده ۳ سخنرانی است که در دهه اول محرم در سال ۲۰۱۴ میلادی ایراد شده‌اند و به نشانه‌شناسی‌ دوران ظهور و آسیب‌شناسی اقدامات مختلف شیعیان و حتی دشمنان آن‌ها می‌پردازند و ترجمه و بازگردانی آن‌ها توسط محمدحسین مرکبی و با همکاری موسسه دارالموده لبنان انجام شده است.

فراگیر شدن چنین مباحثی در جامعه عربی به ویژه جامعه شیعی لبنان بهانه خوبی بود تا دبیر کل حزب‌الله از فرصت سخنرانی‌های دهه محرم به بهترین شکل استفاده کند و هم موضوع مورد علاقه و اهتمام جامعه و جوانان را به بحث بگذارد، و هم با تبیین عالمانه و محققانه این موضوع، از ایجاد انحرافات فکری و عقیدتی که بستر آن به شدت فراهم شده بود جلوگیری کند.

موضوع اخبار آخرالزمان، مساله‌ای بود که سیدحسن نصرالله در ۳ سخنرانی خود در شب‌های پنجم، هفتم و نهم دهه اول محرم سال ۲۰۱۴ به آن پرداخت. روایات آخر الزمان همواره از مسائل بحث برانگیز در جامعه علمی بوده، اما در سال‌های اخیر به واسطه سرعت تحوّلات منطقه از عراق و شام تا حجاز و یمن، به سطح عمومی جامعه کشیده شده است.

سخنرانی‌های این کتاب با عنوان مبحث اول تا سوم نام گذاری شده‌اند. به این ترتیب کتاب شامل این عناوین است: مبحث اول: نگاهی به راه های آگاهی از غیب، مبحث دوم: نگاه اسلام به اخبار غیب و آینده، مبحث سوم: چارچوب روش شناسی در مطالعه نشانه‌های ظهور و کاربرد آن‌ها.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

در این بخش، به‌عنوان نمونه می‌توان به این روایت و آنچه که پیامبر اکرم(ص) درباره مرحله پس از رحلت شان خبر می‌دهند اشاره کرد که می‌فرمایند که پس از وفات‌شان، زمانی خواهد آمد که بنی امیه حکومت خواهد کرد. این مساله، در روایاتی که در مورد ظلم و رفتار حکام بنی‌امیه ذکر شده وجود دارد. همچنین روایاتی هست که بیان می‌کند که مثلا پرچم‌هایی حکمرانی بنی امیه را از بین خواهد برد و سپس از زوال بنی عباس، و حمله مغول‌ها و اوضاع جهان و جنگ‌ها و حکام و پادشاهان و علما و قاریان و زنان و مردان و روابط اجتماعی و رابطه فرزند با خانواده و در مورد رویدادهای کیهانی مانند طلوع خورشید از مغرب، و کسوف و خسوف و باران و زلزله صحبت می‌کند، تمامی این روایت ها در مورد این نوع از خبرهای آینده هستند.

در بخش دوم کتاب «الارشاد» شیخ مفید، مجموعه‌ای از این روایت‌ها گردآوری شده که در آن از لباس و کتاب‌ها و مساجد و قرآن سخن گفته شده و در آن جزئیات فراوانی نقل شده که در کتب شیعیان و اهل تسنن هم وجود دارد و بسیاری از این خبرها در آن کتب آمده است. ما اکنون در سال ۱۴۳۶ هجری قمری قرار داریم و اگر نگاه کنیم به دنیا و آنچه در آن اتفاق افتاده است، می‌بینیم که بسیاری از روایت و احادیث به حقیقت پیوسته اند.

این کتاب با ۸۸ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز