نمایش ۱۳ فیلم در ششمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۹۸۰۲
نمایش ۱۳ فیلم در ششمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا
ششمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا با هدف معرفی آثار برتر سینمای ایران آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ششمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا با هدف معرفی آثار برتر سینمای ایران آغاز به کار می کند. آرمین میلادی و  آن دمی گرو مدیران جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد تعامل فرهنگی هر چه بیشتر بین ایران و استرالیا، تقویت بخشیدن به روابط این دو کشور و همچنین معرفی آثار برتر سینمای ایران می دانند.

این جشنواره با برگزاری ورکشاپ ها و نمایش فیلم های ایرانی سعی در معرفی سینمای رو به رشد و فرهنگ ایران دارد. ۱۳ فیلم «ابد و یک روز»، «دختر»، «فروشنده»، «لانتوری»، «برادرم خسرو»، «من»، «اژدها وارد می شود»، «خشکسالی و دروغ»، «مالاریا»، «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی»، «بدرود آنالوگ»، «خشت و آیینه»، «خشم و هیاهو» در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا ۲۰ اکتبر  مصادف با ۲۹ مهر در شهر بریزبن با نمایش «فیلم ابد و یک روز» آغاز می شود و در ادامه این جشنواره در شهرهای سیدنی، ادلاید، کانبرا و پرت هم این جشنواره برگزار می شود.

این جشنواره شامل دو بخش رقابتی شامل جایزه نت پک (شبکه ارتقای سینمای آسیا) و بخش جایزه انار طلایی است که به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن اهدا می شود. همچنین به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز جایزه تعلق می گیرد.

جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا از تاریخ ۲۰-۲۳ اکتبر (۲۹ مهر -۲ آبان) در بریزبن، ۲۷ اکتبر - ۱ نوامبر ( ۶-۱۳ آبان) در ملبورن، ۳ - ۶ نوامبر (۱۳ - ۱۶ آبان) در ادلاید، ۴ - ۶ نوامبر (۱۴ - ۱۶ آبان) در پرت، ۱۰ - ۱۳ نوامبر (۲۰ - ۲۳) آبان در سیدنی و ۱۱ - ۱۳ نوامبر (۲۱ - ۲۳ آبان) در کانبرا برگزار می شود.

اسامی داوران این رویداد فرهنگی در چند روز آینده اعلام خواهد شد. این جشنواره به مدت یک ماه در استرالیا برگزار خواهد شد.

 
برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز