الهام چرخنده با مستند «شهید کاراپتیان» به سینماحقیقت می‌آید

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۴:۴۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۲۶۰
الهام چرخنده با مستند «شهید کاراپتیان» به سینماحقیقت می‌آید
الهام چرخنده بازیگر سینمای ایران با فیلم مستند «ویگن کاراپتیان»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این فیلم مستند 29 دقیقه‌ای روایتی از زندگی شهید «ویگن کاراپتیان» است که توسط مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است.

ویگن کاراپتیان (گاراپیدی)، سال 1344 در الیگودرز متولد شد و پس از طی تحصیلات متوسطه و دوره‌ی آموزشی در پادگان لویزان، به لشکر ۲۱ حمزه در دهلران و سپس موسیان منتقل شد. او دو ماه بعد از رزم در جبهه‌ها علیه دشمن بعثی، در فروردین ماه 1366 به هنگام دیده‌بانی در منطقه شرهانی بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد.

عوامل تولید این فیلم مستند کوتاه که برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است، عبارتند از: نویسنده و پژوهشگر: سروش باقری؛ کارگردان: الهام چرخنده؛ تصویربردار: سامان مختاری؛ صدابردار و صداگذار: احمد افشار؛ تدوینگر: حامی علیداد؛ گوینده متن: زهرا شاهین‌فر؛ تهیه‌کننده: مهدی مطهر

الهام چرخنده متولد سال 1357 در شهر کاشان و فارغ‌التحصیل رشته سینما است. در کارنامه هنری او، بازیگری در فیلم‌های سینمایی عروسی مهتاب، جنایت و مکافات، شب یلدا، سوگند، دامنه‌های سفید، اسب‌ها همچنان می‌تازند و سریال‌های تلویزیونی من یک مستاجرم، دایره تردید، ششمین نفر، پروانه، آوای باران و آسمان من به چشم می‌خورد.

 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما