تازه‌های رادیویی

سفر رادیویی‌ها به شهرهای ایران/ زبان در رسانه مجازی را بشناسید

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۳:۲۹:۱۸
کد خبر: ۴۷۰۷۰۱
سفر رادیویی‌ها به شهرهای ایران/ زبان در رسانه مجازی را بشناسید
نمایش «بدون عشق» روی آنتن رادیو نمایش می رود و برنامه های «اینجا پایتخت نیست» و «کلماتی که بوی تازگی می دهد» از شبکه های تهران و فرهنگ پخش خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری برنا، ۲۸ مهرماه نمایش رادیویی «بدون عشق» با مضمونی اجتماعی روی آنتن رادیو نمایش می رود. این نمایش را نگار بقراطی نوشته و داستان زندگی خانواده ای است که فرصت زیادی برای با هم بودن ندارند و ...

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون رویا فلاحی، نوشین حسن زاده، ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، راضیه مومیوند، بهرام سروری نژاد و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.

«بدون عشق» به کارگردانی فریدون محرابی، تهیه کنندگی ژاله محمد علی، صدابرداری علی حاجی نوروزی، گویندگی میرطاهر مظلومی و افکت نرگس موسی پور چهارشنبه ساعت ۱۹:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

اینجا پایتخت نیست

 شبکه رادیویی تهران این بار از استان تهران گذر کرده و با سفرنامه «اینجا پایتخت نیست»  گذری به خارج از تهران زده و همراه مخاطبان است. صادق داوری فر تهیه کننده برنامه با اعلام این خبر گفت: برنامه «اینجا پایتخت نیست» کار جدیدی از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که این بار فراتر از مرزها رفته و از این سو و آن سوی کشور روی آنتن می رود. در این برنامه به تمام ایران سفر می شود تا هموطنان ما بیشتر با مردم و آیین های آنها آشنا شوند.

وی ادامه داد: در برنامه «اینجا پایتخت نیست» برخلاف مستندهای دیگر که به معرفی مکان ها، طبیعت و اماکن تاریخی پرداخته می شود، گردشگری و طبیعت دغدغه نیست و بیشتر تمرکز بر مردم شناسی است. این برنامه سفرنامه ای مردم شناسانه است که انسان ها مد نظر هستند نه طبیعت و شهرها.

 داوری فر با اشاره به بررسی سبک و سیاق زندگی مردم در جای جای وطن مان ایران افزود: مسیر جاذبه های خود را دارد که ما را جذب می کند. در این برنامه به فراخور مسیر به استان های کشور سر زده می شود تا مخاطبان با فرهنگ و آیین و سنن یکدیگر آشنا شوند و بدانند در نقاط دور و نزدیک کشورمان مردم چه آداب و رسوم و سبک زندگی دارند.

 به گفته تهیه کننده برنامه، به فراخور فضا به استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گرگان و... سفر می کنیم تا بیشتر با رویکرد اقتصادی شهروندان مان آشنا شویم. در بخش هایی از برنامه با کارآفرینان خلاق، نوآوران و ... گفتگو می شود و با افرادی که به نوعی خاص یا شرایط ویژه ای دارند مصاحبه خواهد شد.

برنامه «اینجا پایتخت نیست» را می توانید هر پنجشنبه ساعت ۱۸ از رادیو تهران دنبال کنید.

نقش زبان در رسانه های مجازی

سخنرانی علی فامیان زبان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه با موضوع نقش زبان در رسانه های مجازی چهارشنبه ۲۹ مهر از  رادیو فرهنگ پخش می شود. علی فامیان زبان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه با موضوع نقش زبان در رسانه های مجازی فردا در برنامه «کلماتی که بوی تازگی می دهد» رادیو فرهنگ صحبت می کند.

برنامه «کلماتی که بوی تازگی می دهد» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که از شنبه تا چهارشنبه  ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و با اجرای مریم یگانه پخش می شود.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز