نمایش سینماحقیقت درحریم زاینده‌رود

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۹:۵۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۰۰۳
نمایش سینماحقیقت درحریم زاینده‌رود
بهروز ملبوس‌باف مستندساز مطرح اصفهانی با فیلم مستند «در حریم زاینده‌رود»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «در آخرین روستای همجوار با زاینده‌رود و نزدیک تالاب گاوخونی، تنها دو نفر ساکنند: یک خواهر و برادر پیر که با هم قهرند و برادر هم نابیناست. ده سال بعد و در بهار ۹۵ زاینده‌رود را فقط برای مدت یک‌ماه آب انداخته‌اند و ما زندگی و کار و حیات در حریم رودخانه را می‌جوییم تا آخرین روستا و آخرین بازمانده...»

پژوهشگر، نویسنده، تصویربردار، گوینده، تدوینگر، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم «بهروز ملبوس‌باف» است. حمیدرضا صابری سهرفیروزانی (صدابردار)، حمید اسلامی (صداگذار)، زهرا نیازی (همکار تدوین)، نادر خالدی (آهنگساز)، فرامرز مهرزاد (مدیر تولید)، امیرفربد فرید (عکاس) و علیرضا ملبوس‌باف اصفهانی (دستیار کارگردان) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند.

«در حریم زاینده‌رود» به مدت زمان 40 دقیقه، محصول سال 1395 مرکز مستندسازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌‌المللی سینماحقیقت شده است.

بهروز ملبوس‌باف متولد سال 1352 در شهر اصفهان و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی سینما از دانشکده سوره اصفهان است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او، ساخت مستندهای خطی از روشنی (۱۳۸۶)، بهره رویا (۱۳۸۷)، مثل آب برای ماهی (۱۳۸۸)، اصفهان در بوق کارخانه‌ها (91-90) و در عمق میدان (93-92) به چشم می‌خورد.

وی نامزد بهترین پژوهشگر فیلم مستند در هفتمین دوره جشنواره سینماحقیقت بوده و دو جایزه اول و تندیس نخستین جشنواره فیلم مستند اصفهان (۱۳۹۳) و جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم و عکس صنعتی فردا را کسب کرده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز