به میزبانی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی نهادهای فرهنگی تهران

۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۱:۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۱۸۲۱
نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی نهادهای فرهنگی تهران
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ساختمان ستاد این سازمان میزبان نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی نهادهای فرهنگی شهر تهران بود.

به گزارش خبرگزاری برنا،  اولین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی نهادهای فرهنگی شهر تهران در ساختمان ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

ابتدا مهدی محمدی، مدیر کل روابط عمومی و امور‌ بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری با خوشامد گفتن به حاضران در مراسم گفت: برگزاری این نشست هم‌اندیشی یک نیاز ضروری است و مبنای آن شناخت بیشتر روابط عمومی‌های نهادهای فرهنگی تهران است. ما شناخت خوبی از هم نداریم و لازم است ارتباطات بهتری داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم این جلسات را ادامه‌دار کنیم تا به خروجی‌های مطلوب برسیم. 

وی افزود: در این برنامه از ۱۶ روابط عمومی نهادهای فرهنگی تهران دعوت کرده‌ایم که حوزه کار بعضی از آنها ملی است، اما در شهر تهران اثرگذاری ویژه‌ای دارند. اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، تئاتر شهر، بنیاد رودکی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، خانه هنرمندان ایران، مجموعه نیاوران، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، فرهنگسرای نیاوران، موزه سعدآباد، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برج میلاد تهران، فرهنگستان هنر، سازمان سینمایی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج نهادهایی هستند که از روابط عمومی آنها برای حضور در این نشست دعوت کرده‌ایم.

علیرضا غفاری، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل خانه هنرمندان ایران در این نشست گفت: به خاطر این اقدام خوب و ارزشمند تبریک می‌گویم. یک دستگاه عریض و طویل در دولت وجود دارد که مسئولیتش همین است، ولی این کار را انجام نمی‌دهد. عجیب است که دولت یازدهم با وجود هیاهویی که داشته است، روابط عمومی را حذف کرده و آن را به دفتر داده است و این نوع نگاه به روابط عمومی را نشان می‌دهد.

غفاری ادامه داد: نکته ظریف مغفول مانده این است که در حوزه ارتباطات اجتماعی عناصر تاثیرگذار به خوبی یکدیگر را نمی‌شناسند. به عنوان مثال فاصله ما با حوزه هنری کمتر از یک کیلومتر است، ولی با هم ارتباط نداریم. این جلسه حداقل حسنش برقراری ارتباط است. جمع حاضر بالای ۱۰۰ سال تجربه در روابط عمومی دارد و خیلی عجیب است که محصول این تجربه با توجه به نگاه مدیران ارشد گاهی تداخل است، گاهی رو کم کنی است و آسیب‌ها سرعت خدمات را کم می‌کند.

 یکی دیگر از کسانی که در این نشست به بیان دیدگاه‌هایش پرداخت، جلیل اکبری صحت، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی بود. اکبری صحت تصریح کرد: من شان خودم را کارگری فرهنگ می‌دانم و این عناوین گذراست. تنها چیزی که در این چند سال کار فرهنگی فهمیدم این است که باید کار ماندگار کنیم. از تشکیل این جلسه سپاسگزارم و توصیه می‌کنم با انجمن‌های روابط عمومی ارتباط داشته باشیم. فکر می‌کنم ما در جاهایی کار می‌کنیم که کارمان شبیه به هم است، ولی متاسفانه همدیگر را پیدا نمی‌کنیم.

 حسن نوفرستی، مدیر روابط عمومی موزه هنرهای معاصر نیز با بیان اینکه این موزه یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین گنجینه‌های هنری دنیاست، گفت: از همه عزیزان دعوت می‌کنم که به موزه بیایید و یکی از جلسات آینده را در آنجا برپا کنیم.

 محمد جواد پاینده، مدیر روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران نیز گام اول را حذف تکلف‌های اداری در حوزه روابط عمومی دانست و گفت: در حوزه روابط عمومی باید جا به جایی‌ها و انتقال‌ها برایمان عادی باشد. نیاز امروز ما هم‌افزایی بین روابط عمومی‌های مختلف است. ما با یک کانال تلگرامی مشترک می‌توانیم از توان تبلیغی هم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ثروتمندی نیست که بتواند در بزرگراه‌ها بیلبورد بزند، چون توجیه اقتصادی ندارد. به نظرم اگر از تکلف‌ها عبور کنیم توانمان چند برابر می‌شود.

 محمد جعفریان، مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر از دیگر حاضران در نشست بود که با اشاره به اهمیت ارتباطات بیرونی عنوان کرد: برای ارتباط گرفتن ما کمبود فرصت معنی ندارد و یکی از وظایف روابط عمومی برقراری ارتباطات بیرون سازمانی است. علاقه‌مندی من این است که خروجی جلسه به نکات اجرایی برسد و این با جمعیت بزرگتر اتفاق نمی‌افتد و کاراتر شدن آن مهم است. من خودم را ملزم می‌دانم که در چنین جلساتی شرکت کنم، چون کار ما مشترک است و همه سعی داریم کار فرهنگی کنیم. اگر کارگروه‌های مختلف تشکیل دهیم، می‌توانیم به جمع‌بندی خوبی برسیم.

 مجتبی دانشور، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پیشنهاد دادن میزبانی این کانون در جلسات بعدی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در جلسات آینده از روابط عمومی نهادهایی مثل صدا و سیما، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی نیز دعوت شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد من آموزش و پرورش با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزانی که دارد برای نهادهای فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد.

 حامد رهنما، مدیر روابط عمومی برج میلاد با تشکر از برگزاری این نشست، عنوان کرد: بدون شک مجموعه برج میلاد به عنوان یکی از نمادهای پایتخت با بازدید روزانه دوهزار نفر ظرفیت مناسبی به حساب می‌آید و می‌توانیم همکاری‌های سازنده‌ای با دیگر نهادهای فرهنگی شهر تهران داشته باشیم.

 وجیهه قاسمی، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به لزوم تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی گفت: تعامل سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و در حال حاضر اکثر برنامه‌های ما با مشارکت شهرداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها افزود: باید سعی کنیم آن قدر به روابط عمومی قدرت بدهیم که بعد از رئیس هر سازمانی، حرف اول را روابط عمومی بزند.

 یکی دیگر از افراد حاضر در نخستین نشست روابط عمومی‌های سازمان‌های فرهنگی شهر تهران محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج بود. ذوقی تشکیل این جلسات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنم یک کار خوبی که می‌توانیم در جلسات بعد انجام بدهیم این است که هر کس چند دقیقه سازمانش را معرفی کند تا دیگران از ظرفیت‌های هر سازمانی مطلع شوند.

 رقیه نیری، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های اجرایی اهمیت بالایی دارد. همچنین تعیین محور نشست‌های بعدی می‌تواند باعث ایجاد خروجی مناسب و کار اجرایی شود.

 علی موسوی مقدم، مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نیز با سپاس از تشکیل این جلسه گفت: به نظرم علاوه بر شان اجرایی یا سیاستگذاری که معمولا برای جلسات متصور هستیم، ما گعده را داریم که عبارت است از حشر و نشر افراد با هم و در نتیجه‌اش کارهای اجرایی خوبی هم حاصل می‌شود. برای مثال کافه نادری را در نظر بگیرید که به عنوان یک گعده توانست آن همه هنرمند بیرون بدهد. به نظرم دستور جلسه را ببریم به سمت اینکه دل‌ها را به هم نزدیک کنیم و ارتباط بهتری ایجاد شود.

 هادی مولوی دوست، مدیر روابط عمومی حوزه هنری با تاکید بر فعالیت صنفی در این حوزه گفت: پیشنهاد من این است که انجمن صنفی روابط عمومی‌های نهادهای فرهنگی شهر تهران را به صورت تأسیسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: خیلی متأسف شدم از اینکه خبر ادغام حوزه ریاست و روابط عمومی در استانداری و بسیاری از نهادهای دیگر شنیدم. معنی این اتفاق این است که روابط عمومی در نگاهشان در حد فرش قرمز یک مدیر است. اگر این انجمن شکل بگیرد، ما می‌توانیم فکر فرهنگی تولید کنیم و موثرتر باشیم.

 در این نشست همه مدیران روابط‌عمومی با ابراز خرسندی از ایده برگزاری این نشست بر استمرار و هم‌افزایی روابط‌عمومی‌ها تاکید کردند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری در پایان با جمع‌بندی نشست عنوان کرد: همه دوستان با برگزاری مستمر جلسه موافق هستند و فاصله ماهی یک بار را برای آن مناسب دیدند. از حضور همه مدیران محترم روابط عمومی سپاسگزارم و امیدوارم در ماه‌های آینده جلسات بعدی را برگزار کنیم.

نظر شما