گرامیداشت عباس کیارستمی در جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۳:۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۷۳۳۳۲
گرامیداشت عباس کیارستمی در جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن
هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن با نمایش مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی»، یاد عباس کیارستمی فیلمساز بزرگ ایران را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن در کنار نمایش فیلم‌های منتخب این دوره، با نمایش مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف الله صمدیان یاد فیلمساز بزرگ ایران را گرامی می‌دارد. از دیگر ویژه برنامه‌های گرامیداشت عباس کیارستمی، نمایش اثر تحسین شده وی، «طعم گیلاس» و فیلم کوتاه «مرا به خانه ببر» از ساخته‌های او است.

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده و تاکنون بیش از ۵۲۰ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره با زیرنویس انگلیسی به نمایش در آمده است و بیش از ۵۰ هزار نفر به تماشای این فیلم‌ها نشسته‌اند که بیش از نیمی از آنان تماشاگران غیر ایرانی بوده‌اند. همچنین جشنواره با دعوت از هنرمندان ایرانی و برگزاری بزرگداشت‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف، فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر درباره فیلم‌های به نمایش در آمده را فراهم می‌آورد.

از جمله بزرگداشت‌های برگزار شده در سال‌های گذشته می‌توان به بزرگداشت نودمین سالروز تولد ابراهیم گلستان فیلمساز ایرانی، اشاره کرد و همچنین در میان اسامی مهمانان جشنواره سال‌های پیشین می‌توان رخشان بنی اعتماد، مجتبی میرتهماسب، مانی حقیقی، امیر آقایی، اسماعیل میهن دوست و سام قریبیان را نام برد.

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن که در آغاز کار خود با دریافت نامه‌ای از طرف بوریس جانسون شهردار سابق لندن مورد حمایت او قرار گرفت، توانست در سال ۲۰۱۱ عنوان خاص‌ترین جشنواره شهر لندن را از آن خود کند. این جشنواره در طول سال نیز با اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «شب‌های ایرانی من» به نمایش فیلم‌های ایرانی می‌پردازد.

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن از تاریخ ۷ الی ۱۲ آبان ماه در شهر لندن برگزار خواهد شد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز