با حمایت کمیسیون ملی یونسکو

اثر سه زبانه «رنج و رنگ» در موزه گوته به ثبت رسید

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۴۹۱۸
اثر سه زبانه «رنج و رنگ» در موزه گوته به ثبت رسید
اثر سه زبانه «رنج و رنگ»، تحقیق و تألیف محمدرضا اسدزاده که با مقدمه پروفسور سیدحسین نصر در ایران منتشر شده، در موزه گوته در آلمان به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا، این اثر سه زبانه (فارسی، انگلیسی و فرانسه) روز پنجشنبه (6 آبان) به عنوان اثر بین‌المللی با حمایت کمیسیون ملی یونسکو در موزه گوته در آلمان به ثبت رسید.

در نشست ثبت کتاب «رنج و رنگ» در موزه گوته، ابتدا پیام سعداله نصیری قیداری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و نیز متنی از  رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم ایران نیز قرائت شد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در پیام خود، ضمن ابراز خرسندی از همکاری کمیسیون ملی در انتشار این کتاب بیان داشت: کمیسیون ملی یونسکو افتخار دارد که توانسته است همواره در راستای اهداف بین‌المللی خود، بسیاری از آثار ارزشمند مؤلفان و محققان ایرانی، از جمله این اثر ارزشمند را که توسط آقای محمدرضا اسدزاده به معرفی تازه‌ای از شخصیت و آثار پدر مینیاتور ایران، استاد حسین بهزاد پرداخته شده، در عرصه جهانی مورد حمایت قرار دهد و معرفی نماید.

وی افزود: گفت‌وگوی ما با جهان پیرامون‌مان به زبان هنر و ادبیات و حمایت از تألیفات و آثار ماندگار در تاریخ فرهنگ ایران، رسالت کمیسیون ملی بونسکو در ایران است و این رسالت باید زمینه‌ساز استقرار صلح و ایجاد تفاهم متقابل میان ملت‌ها، از طریق اشاعۀ فرهنگ و هنر باشد.

همچنین در متن رییس فرهنگستان علوم ایران آمده است: یاد اهل هنر نه فقط نشانه ذوق است، بلکه می‌تواند مایه رهایی از قید و زندان عادات هر روزی و زندگی تکراری پر از ملال شود، اما برای اینکه زندگی یک‌سره رنگ نشود، باید از رنگ و رنگ‌هایی که هنرمندان ابداع می‌کنند و نشان می‌دهند، بی‌خبر نمانیم.

در این مراسم مولف و محقق اثر از سوی مدیریت موزه گوته مورد تقدیر قرار گرفت و این کتاب به عنوان اثر بین‌المللی در موزه گوته به ثبت رسید و مولف کتاب چهارشنبه‌شب در انجمن فرهنگی فرانکفورت به سخنرانی پرداخت.

همچنین امسال پنل ویژه غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016 به معرفی اثر «رنج و رنگ» اختصاص یافت.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز