نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس:

استفاده از سازوکارهای دنیای پیچیده رسانه برای تبلیغ محصولات ایرانی ضروری است

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۰:۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۷۶۹۵۴
استفاده از سازوکارهای دنیای پیچیده رسانه برای تبلیغ محصولات ایرانی ضروری است
نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس معتقد است که استفاده از ساز و کارهای دنیای پیچیده رسانه برای تبلیغ محصولات ایرانی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، درباره اهمیت برگزاری جشنواره «ایران ساخت» اظهار کرد: قطعا امروز استفاده از فضای مجازی بستر مناسبی برای ارائه هر نوع تبلیغات چه در زمینه های مثبت و یا منفی است که تبلیغات برای محصولات داخلی هم از آن مستثنی نیست.

وی افزود: اما شرط لازم برای موثر بودن تبلیغات استفاده از هنر و ساز و کارهای دنیای پیچیده رسانه است، یعنی شناخت جامعه هدف دست گذاردن بر روی نقاطی که می‌توانند تاثیر گذار باشند.

به گفته بابایی، بدون شک یکی از راههای اصلی برند سازی بالا بردن کیفیت کالا است که این امر باید از سوی تولیدکنندگان اجرایی شود. بنابراین جشنواره «ایران ساخت» می تواند در این عرصه کارآمد جلوه کند.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین شیوه حمایتی برای کالای ایرانی، گفت: بهترین شیوه حمایت از کالاهای ایرانی در درجه اول  جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی است که مشابه داخلی آن با کیفیت بهتر موجود است.

نویسنده کتاب «همپای صاعقه» همچنین تصریح کرد: دومین راه حمایت از کالاهای باکیفیت و دانش بنیان ایرانی این است که خانوارهای ایرانی از تولیدات داخلی با خرید محصولات ایرانی حمایت کنند.

بابایی در ادامه اظهار کرد: کوتاه کردن دست واسطه ها و افراد وابسته به رانت ها و مافیای قدرت بهترین اقدام در جهت ساماندهی بی رویه واردات است.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه فعالیت شما چگونه می توان مردم را درگیر این جشنواره کرد، گفت حوزه فعالیت بنده کتاب و ادبیات است که در زمینه فرهنگ سازی و ارائه الگوهایی از دفاع مقدس می‌تواند موثر باشد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز