علیرضا عاقل زاده مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس :

باید از جریان‌های هدفمند تئاترکشور نظیر سوگواره خمسه حمایت کنیم

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۱:۴۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۷۰۷۲
باید از جریان‌های هدفمند تئاترکشور نظیر سوگواره خمسه حمایت کنیم
مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس گفت: « تلاش کرده ایم از گروه های نمایشی که آثاری ارزشمند پدید آورده اند و محتوای آن با مضامین مورد نظر انجمن تئاتر دفاع مقدس نزدیکی و قرابت بیشتری داشته است ،از لحاظ مالی حمایت کنیم.»

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا عاقل زاده مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره اهداف مشارکت این انجمن در برگزاری سوگواره خمسه گفت:« تعامل و همکاری با دیگر نهادهای همسو و فعالان حوزه تئاتر کشور سرلوحه عملکرد انجمن تئاتر دفاع مقدس قرار دارد. همکاری و مشارکت با جشنواره ها، سوگواره ها و آثار ارزشمند، از برنامه های انجمن است و علاقه داریم که این همکاری ها به سمت رویدادهای جریان ساز تئاتر در کشور منجر شود. به همین منظور سوگواره خمسه که از برنامه های ارزشمند تئاتر کشور می باشد که انجمن اقدام به همکاری و مشارکت در آن گرفت.»

 
وی درباره چگونگی نحوه همکاری و مشارکت با سوگواره خمسه افزود:« ما سعی کردیم که سالن های تئاتر انجمن درمجموعه تماشاخانه سرو را دراختیارگروه های نمایشی که آثارشان در سوگواره خمسه پذیرفته شده است، قرار دهیم. همچنین تلاش نموده ایم که از گروه های نمایشی که آثار ارزشمندی پدید آورده اند و محتوای آن با مضامین مورد نظر انجمن تئاتر دفاع مقدس نزدیکی و قرابت بیشتری داشته است از لحاظ مالی، از این گروه ها حمایت کنیم.»
 
وی اضافه کرد:« انجمن تئاتر دفاع مقدس در هنگام بازبینی آثار اعلام شده، هیات بازبین خود را به دبیرخانه سوگواره معرفی کرد و هیات بازبین انجمن در کنار هیات بازبین سوگواره آثار را مورد رصد و بازبینی قرار دادند. بعد از اتمام مرحله بازبینی هیات بازبین انجمن تئاتر دفاع مقدس ابتدا 5 نمایش با عناوین، «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی وفا طرفه ، «فراموشی» به نویسندگی سید علی موسویان و کارگردانی محمد زواربی ریا در بخش مسابقه صحنه ای و نمایش های «آسمان برای تو می بارد» به نویسندگی سید علی موسویان و کارگردانی علی برجی ، «زهیر» به نویسندگی و کارگردانی عباس هادیان، «غریبه قریب» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردانی شقایق فتحی در بخش ویژه (مدافعان حرم) را به عنوان آثار برگزیده انجمن تئاتر دفاع مقدس جهت حمایت معرفی کرد.
 
ضمن اینکه نمایش «همبازی آسمانی» به کارگردانی حسین عالم بخش به خاطر مضمونی که داشت در لحظات آخر به سوگواره اضافه شد و جزو نمایش های مورد حمایت انجمن تئاتر دفاع مقدس قرار گرفت.»
 
مدیر عامل انجمن تئاتر دفاع مقدس سوگواره خمسه را نقطه عطفی تلقی کرد که با همسویی و همفکری دیگرمجموعه ها، می توان جریان ارزشمند تئاتر دینی و مذهبی را هدایت راهبردی کرد. وی همچنین ابراز داشت در صورتیکه سوگواره خمسه همچون امسال از آثار ارزشمند دینی، مذهبی و حماسی حمایت نماید و مسیر پیشرفت و تعالی را در پیش گیرد، انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس نیز افتخار می کند که از مشارکت کنندگان این حرکت مهم هنری می باشد و امیدواریم این روند حمایتی در سالهای آتی  نیز ادامه دار باشد.
 
علیرضا عاقل زاده در پایان این گفتگو درباره امکان مشارکت انجمن تئاتر دفاع مقدس در برگزاری جشنواره تئاتر فجر گفت:« انجمن 2سال گذشته هم در این جشنواره مشارکت داشته و تماشاخانه سرو رادراختیار جشنواره تئاترفجرقرارداده است وهمچنان این آمادگی وجود دارد که امسال نیز همچون گذشته این همکاری با دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر را ادامه دهد. در این خصوص هم با دبیر محترم جشنواره مذاکراتی صورت گرفته است و ایشان ابراز علاقه مندی در جهت استفاده از این تماشاخانه را کرده اند.»

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما