مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون:

سینماهای کانون گروه‌بندی می‌شوند/ خرید آثار برتر جشنواره‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۵:۳۷:۳۲
کد خبر: ۴۷۷۳۰۱
سینماهای کانون گروه‌بندی می‌شوند/ خرید آثار برتر جشنواره‌ها
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از گروه‌بندی سینماهای کانون برای نمایش فیلم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در آستانه‌ اجرای طرح کانون نمایش در ۳۲ سالن سینما گفت: سالن‌های سینمای سراسر کشور به گروه‌های الف، ب و ج تقسیم‌بندی می‌شود. سالن‌هایی که پتانسیل اکران دارند در گروه الف قرار می‌گیرند و سالن‌های چند منظوره نیز مجهز و جزو گروه ب محسوب می‌شود و گروه ج سالن‌های کتابخانه‌ای کانون است که فعالیت‌های مختلفی در آن صورت می‌گیرد و با یک پرده نمایش به صورت ریل تبدیل به سالن سینما می‌شود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ سالن نمایش فیلم در سراسر کشور شناسایی شده که دارای شناسنامه هستند.

کریمی‌صارمی همچنین گفت: بچه‌های دنیا از فیلم‌های کودک بهره‌ زیادی برده‌اند و با اجرای طرح «کانون نمایش» درصدد هستیم تا کودکان و نوجوانان ایرانی نیز این فیلم‌ها را تماشا کنند.

این مدیر کانون با بیان این‌که در آینده نزدیک فیلم‌های خوب جهان خریداری می‌شود، افزود: در عین حال قصد داریم فیلم‌های جشنواره‌های همدان، فجر، رشد و اصفهان را برای اکران خریداری کنیم.

کریمی‌صارمی با بیان این‌که ترویج فرهنگ سینما هدف اصلی کانون در این طرح است، گفت: یکپارچه‌سازی، فعال‌ کردن سینماها، هدفمند کردن سینمای کشور، جذب مخاطب، اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان در طرح «کانون نمایش» تعریف شده است. طرح «کانون نمایش» و حمایت از آثار کودکان و نوجوانان اتفاق بزرگی است که به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت می‌شود و آیندگان از آن یاد خواهند کرد.

کریمی‌صارمی با اشاره به این‌که سینمای کودک تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است، گفت: در سینمای کودک سبکی به نام سینمای کانون وجود دارد که همه از آن یاد می‌کنند. واحد سیار فیلم در کنار «کانون نمایش» راه‌اندازی می‌شود تا در مناطق محروم نیز نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز