انتشار آلبوم به یاد استاد بهاری/ حال موسیقی ایرانی خوش نیست

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۰:۴۳:۴۸
کد خبر: ۴۷۸۰۰۲
انتشار آلبوم به یاد استاد بهاری/ حال موسیقی ایرانی خوش نیست
آلبوم موسیقی «به یاد پیر جنگی» حاصل همکاری بهزاد میرلو و آرش فرهنگ فر با یاد استاد فقید موسیقی ایرانی زنده علی اصغر بهاری در بازار موسیقی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، آلبوم موسیقی «به یاد پیر جنگی» حاصل همکاری بهزاد میرلو و آرش فرهنگ فر با یاد استاد فقید موسیقی ایرانی زنده علی اصغر بهاری  توسطه موسسه فرهنگی هنری «آوای جانان» در بازار موسیقی منتشر شد.

این آلبوم مجموعه ای است مشتمل بر ۲۱ قطعه از آثار زنده یاد علی اصغر بهاری که بهزاد میرلو و آرش فرهنگ فر به بازنوازی این قطعات  پرداخته و در قالب اثر تازه ای روانه بازار موسیقی کرده اند.

بهزاد میرلو درباره این اثر عنوان کرده است: «به نظر اینجانب امروزه در بسیاری زمینه ها حال و روز موسیقی ایرانی چندان خوش نیست و دلایل و مصداق های آنرا به راحتی می توان به اثبات رساند، چرا که به یمن وجود ثبت و ضبط موسیقی از تقریبا صد سال پیش تاکنون می توان موسیقی امروز ایران را با گذشته بر کفه نقد قرار داده و مقایسه کرد وبا کمال تاسف دید که در بسیاری موارد موسیقی ما چگونه از درون تهی و بی مضمون شده است. اینکه موسیقی خالص و معنوی ما چه ویژگی هایی داشته و باید داشه باشد ، پرسشی است که شاید بتوان پاسخ آن را با مداقه در آثار کسانی چون استاد بهاری یافت.

در آلبوم «بیاد پیرچنگی»، یک خویش نگاری (اتو بیوگرافی) از زنده یاد استاد بهاری آورده شده است که خود گویای بسیاری از نکته ها در باره داستان زندگی این مرد بزرگ است. این اثر به همراه دوست و هنرمند گرامی آرش فرهنگ فر بر مبنای کتاب «آثاری از استاد بهاری» (تالیف استاد مهدی آذرسینا) به سال ۱۳۸۴ اجرا و ضبط شد.»

نظر شما