رمان «کیوتو» به زودی چاپ می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۷۸۰۲۴
رمان «کیوتو» به زودی چاپ می‌شود
رمان «کیوتو» نوشته یاسوناری کاواباتا به زودی با ترجمه مهدیه عباس‌پور توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، رمان «کیوتو» نوشته یاسوناری کاواباتا به زودی با ترجمه مهدیه عباس‌پور توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. این رمان به عنوان یکی از کتاب های مجموعه «جهان نو» این ناشر به چاپ خواهد رسید.

کاواباتا یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات ژاپن است. او متولد آخرین سال قرن نوزدهم و درگذشته در سال ۱۹۷۲ است. این نویسنده یکی از مدرن‌ترین نویسندگان ژاپن است که سال ۱۹۶۸ جایزه‌ نوبل ادبی را به خود اختصاص داد. کاواباتا رمان‌ها و داستان‌های مهمی نوشته که «کیوتو» یا «پایتخت قدیم» یکی از آن‌هاست و در کنار شاهکارهایی چون «آوای کوهستان» یا «خانه‌ زیبارویان خفته» و «هزار دُرن» قرار می‌گیرد.

این رمان از تکه‌هایی کوتاه تشکیل شده که شرح جست‌وجوی دختر جوانی‌ در شهر کیوتو است؛ دختری که برای یافتن رازهایی از گذشته‌اش ناچار به کشفِ این شهرِ باستانی ژاپن می‌شود.

رمان مورد اشاره، مملو از صحنه‌پردازی‌های شگفت‌انگیز کاواباتا در جست‌وجوی هویت؛ و از آن مهم‌تر تقابل انسان او با طبیعتی مرموز، زیبا و شاید بی‌رحم است. این رمان ساختار تصویری عجیب دارد که روح ژاپن قدیم را احضار می‌کند و آن را مقابل مدرنیته‌ جدید قرار می‌دهد.

گفته می‌شود کاواباتا برای نوشتن این رمان به قدری دارو مصرف کرده بود که کارش به بیمارستان کشید. «کیوتو» در دهه‌ ۶۰ نوشته شد و تبدیل به یکی از عوامل برنده شدن جایزه نوبل توسط این نویسنده شد.

ترجمه مهدیه عباس پور از این رمان به زودی توسط نشر چشمه چاپ می شود.

نظر شما