همه چیز درباره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در شبکه مستند

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۴:۳۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۷۸۷
همه چیز درباره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در شبکه مستند
شبکه مستند سیما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مستند «نبرد آمریکایی» همه چیز را درباره دو نامزد اصلی این انتخابات و دیدگاه های سیاسی آنان به ویژه درباره ایران بازگو می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدعلی فاطمی تهیه کننده «نبرد آمریکایی» درباره این مستند توضیح داد: این مستند بازنگری کلی درباره اتفاقات انتخاباتی است که در کشور آمریکا رخ داده و ما برای تولید آن از تصاویر آرشیوی استفاده کرده و کوشیده ایم کمترین دخل و تصرف را داشته باشیم و صرفا به ساده ترین شکل ممکن سخنان دو نامزد را بازگو کنیم.

 
وی افزود: انتخاب رییس جمهور آمریکا اتفاق بزرگی است که می تواند روی مسائل بسیاری تاثیر بگذارد و در سیاست خارجی کشور ما نیز موثر است و انتخابات در آن روی سرنوشت ما نیز تاثیرگذار است. برای مثال این دو نامزد درباره برجام نظرات مختلفی دارند که موضع متفاوتشان نسبت به ایران را شکل می دهد.
 
فاطمی با بیان اینکه تاثیری که ایران بر سرنوشت انتخابات آمریکا می گذارد نیز در طول تاریخ هیچگاه کم و ناچیز نبوده است، تصریح کرد: ما سعی کردیم واقعیت هایی را که اتفاق افتاده مرور کنیم تا مخاطبی که اطلاعی از کم و کیف جریانی که رخ می دهد ندارد، آگاهی لازم را با تماشای این اثر پیدا کند. به ویژه که انتخابات در آمریکا با انتخابات در ایران متفاوت است و نظام حزبی جور دیگری در آن کشور رفتار می کند. بنابراین کوشیدیم به شیواترین شکل ممکن با استفاده از فیلم هایی که از مناظره ها و مصاحبه ها و... که در دست داشتیم، این مسائل را منتقل کنیم.
 
این مستندساز  ادامه داد: «نبرد آمریکایی» به مستندترین وجه ممکن ساخته شده و ما کمترین دخل و تصرف را در آن داریم و صرفا دیالوگ ها را به فارسی ترجمه کرده ایم. مخاطب در این مستند، با طرز فکر آنها و نوع نگرششان به دنیا و کشور ما ایران در این مستند آشنا می شوند.
 
فاطمی افزود: سخت ترین بخش کار ما این بود که باید از مردمی که این تصاویر را قبلا جسته و گریخته دیده بودند، روی موضوع تسلط بیشتری داشته باشیم و از همه مهم تر آنکه خط روایت مناسبی برای کار در نظر بگیریم.
 
تهیه کننده «نبرد آمریکایی» با اشاره به 6 قسمت این مجموعه در پایان اظهار کرد: قسمت اول این مستند به معرفی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیستم آن می پردازد. در قسمت دوم به نامزد شدن هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ و معرفی این دو نامزد اصلی می پردازیم و در سه قسمت بعدی تصاویری از مناظره های اصلی را که بین دو کاندید رخ داده مرور می کنیم. قسمت پایانی این برنامه نیز مربوط به بررسی دیدگاه های این دو نامزد درباره ایران است.
 
«نبرد آمریکایی» شنبه تا پنجشنبه 15 تا 20 آبان هر شب ساعت 19 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و ساعت 11 روز بعد بازپخش می شود.
 
 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز