رییس انجمن موسسات مد و لباس کشور:

فعالیت مدلینگ لباس در کشور غیرقانونی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۷۹۲۲۰
فعالیت مدلینگ لباس در کشور غیرقانونی است
مهدی محمودی در برنامه "گفت و گوی اجتماعی" از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: مجوزهای صادر شده در سال های قبل به موسسات مد و لباس کاملا لغو شده و در حال حاضر هیچ مرکز و موسسه ی مد و لباس در کشور دارای مجوز نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه "گفت و گوی اجتماعی" با موضوع (رشد مدلینگ در فضای مجازی) با حضور مهدی محمودی (رییس انجمن موسسات مد و لباس کشور)  از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه مهدی محمودی با اشاره به مجوزهای لازم برای موسسات مد و لباس، گفت: در حوزه ی آموزش اصول خوش پوشی مجوزهایی از سوی نیروی انتظامی و پلیس اماکن به موسسات ارائه شد که در عرصه ی مد و لباس فعالیت داشتند، که اصلی ترین وظیفه ی آن ها تربیت نیروی انسانی بود.

وی با بیان این که صنعت پوشاک کشور سالانه 20 میلیارد دلار گردش مالی دارد، اظهار داشت: یکی از بسترهای عرضه و نمایش خوش پوشی و اقتصاد پوشاک از طریق ارائه ی لباس در قالب مانکن ها صورت می گیرد، به طوری که در غیر این صورت چرخه ی اقتصادی این صنعت دچار اختلال می شود.

رییس انجمن موسسات مد و لباس کشور با اشاره به فعالیت های کارگروه مد و لباس کشور، عنوان کرد: مجوزهای صادر شده در سال های قبل به موسسات مد و لباس کاملا لغو شده و در حال حاضر هیچ مرکز و موسسه ی مد و لباس در کشور دارای مجوز نیست.

وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت قانونی مدلینگ لباس در کشور اضافه کرد: تمام موسساتی که در حوزه ی مدلنیگ لباس فعالیت دارند، غیر قانونی است.

مهدی محمودی با اشاره به این که تنها متولی مدلنیگ لباس در کشور کارگروه سامان دهی مد و لباس ایران است، اظهار داشت: سازمان و نهادهایی مانند نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و غیره عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هستند، در حالی که با همکاری این نهادها مرجع صدور مجوز مدلینگ لباس در کشور این کارگروه محسوب می شود.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما