رضوی:

فرهنگ تولید باکیفیت و حمایت از کالای ایرانی به موازات هم نهادینه شوند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۳۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۲۵۰
فرهنگ تولید باکیفیت و حمایت از کالای ایرانی به موازات هم نهادینه شوند
گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: نهادینه شدن فرهنگ مصرف کالای دانش‌بنیان ایرانی نیازمند توجه هم‌زمان به فرهنگ عرصه تولید است و این دو فرهنگ به موازات یکدیگر نهادینه می‌شوند.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، بهروز رضوی گوینده و مجری پیشکسوت تلویزیون و رادیو، نهادینه شدن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را در گروی حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: ترویج حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی مستلزم اقدام‌های ریشه‌ای فرهنگی در عرصه تولید است و  بسیاری از باورها در عرصه‌ی تولید می‌بایست از پایه  اصلاح شود و برای تحقق این امر باید شعار کالای با کیفیت ایرانی را به‌موازات عرصه مصرف در تولید نیز نهادینه ساخت.

رضوی به نقش اثرگذار هنرمندان در نهادینه ساختن این فرهنگ اشاره کرد و گفت: جماعت عرصه هنر  عاطفی و حساسند و اگر عاطفه آنان است که موجب شده در این عرصه فعالیت کنند و دل آنان برای کشور و مردمشان بتپد. اگر حساسیت‌های این قشر شناخته،  به نقش اثرگذارشان اعتنا شود آنان علاقمند کمک به تولید این مرز و بوم هستند و تلاش می‌کنند تا آبی به چرخه‌ی این آسیاب بریزند.

این گوینده رادیو و تلویزیون، شناخت جایگاه هنرمندان در مسیرسازی فرهنگی را ضروری ارزیابی کرد و با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره «ایران ساخت» گفت: می‌بایست متولیان سیاست‌گذار جامعه در این مسیر پرپیچ و خم و طولانی فرهنگی، با نگاهی مشفقانه جامعه هنر را که علاقمند کشورشان هستند، در این عرصه دخیل سازد و  به اهل هنر با چشم دیگری بنگرند که جشنواره ایران‌ساخت با دخیل ساختن این قشر می‌تواند کار بزرگی صورت دهد.

وی با بیان این‌که در وحله نخست فرهنگ تولید کالای خوش‌کیفیت در تولیدکننده به عمل بدل شود، اظهار کرد: یکی از موانع جدی بر سر راه  محقق نشدن فرهنگ که کیفیت کالاها در بسیاری از تولیدات نازل است  فرهنگ  تولیدمان دچار اشکالات و چالش‌هایی است که نخست باید با حمایت از چرخه تولید برای بهبود کیفیت تمهید شود.

رضوی، احترام و توجه به تولیدکننده ایرانی را ریشه و علت اصلی تحقق تولید با کیفیت دانست و افزود: از یک‌سو تولیدکنندگان ما در بازی تولید و صنعت،  باید آن‌چنان که شایسته آن‌هاست مورد احترام و توجه قرار گیرند و از سوی دیگر امکانات لازم برای تولید با کیفیت از مواد خام مرغوبی که در داخل تهیه شوند تا حمایت‌های قانونی و سیاست‌گذاری فراهم شود.

وی ادامه داد: فاصله میان کیفیت کالای ایرانی و خارجی و مقایسه از سوی مصرف‌کننده، باید با توجه جدی متولیان و اتخاذ سیاست‌های کلان در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی چاره شود وگرنه هیچ مصرف کننده‌ای به خرید کالای غیر با علم به آن‌که این کار موجب توقف حرکت چرخ‌های صنعت کشورش می‌شود، نبوده و نخواهد بود.

این گوینده پیشکسوت با بیان این‌که باور به لقمه‌ی حلال و برکت از باورهای ارزشمندی هستند که در کنار وجدان کاری، توجه دست اندرکاران عرصه تولید و کارگاه‌ها را طلب می‌کند، افزود: حمایت از مصرف‌کننده با تعهد تولیدکننده به خدماتی که ارائه آن‌ها را متعهد شده است نیازمند توجه است.

رضوی، زنده شدن حس وجدان کاری در تفکر  و اندیشه جامعه را یکی دیگر از راه‌های بهبود عرصه تولید کشور عنوان کرد و گفت:  مشوق‌های همچون جشنواره «ایران ساخت» و حمایت از تولیدکننده‌های فداکار که کالای مرغوب‌تری تولید می‌کنند خود به خود موجب نتیجه بهتر می‌شود و با تبدیل شدن این عادت به یک فرهنگ برجسته شدن تولید داخلی را شاهد خواهیم بود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز