بررسی پیش‌نویس سند سینما در شورای عالی انقلاب فرهنگی

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۴:۰۳:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۶۸۵
بررسی پیش‌نویس سند سینما در شورای عالی انقلاب فرهنگی
پیش نویس سند سینما در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد حسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این کمیسیون گفت: تهیه سند سینما به کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شده است و کمیسیون با تشکیل کارگروهی ویژه و با استفاده از نظرات سینماگران و مدیران حوزه سینما و نهادهای مرتبط در حال تهیه این پیش نویس است.

ایمانی خوشخو همچنین از تشکیل کارگروه هایی برای تهیه پیش نویس سند توسعه تئاتر و سند ملی هنرهای سنتی و صنایع دستی خبر داد و گفت: این کارگروه ها با حضور کارشناسان و هنرمندان و مدیران برای تدوین پیش نویس اسناد در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می شود.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت تهیه اسناد هنری و تصویب آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تصویب این اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد بالادستی که در مسایل اساسی و کلان سیاستگذاری می کند، ناهماهنگی ها و مسایل حوزه هنر را کاهش می دهد و این خود یک گام اساسی و ضروری در زمینه هنر است. همچنین برای رصد اجرای این اسناد پس از تصویب، لازم است از راهکارهایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختیار دارد، استفاده شود. اسناد هنری برگرفته از سند مهندسی فرهنگی کشور و کارکردی هستند و قرار است ناهماهنگی ها و مشکلات را بویژه در زمینه مدیریت هنری و نهادهای هنری برطرف کنند.

ایمانی خوشخو همچنن با تاکید بر اهمیت هنر عاشورایی و نگاه عمیق به عاشورا به دور از نگاه مقطعی و ظاهری گفت: در آینده نزدیک نشستی با حضور هنرمندان رشته های مختلف که دغدغه ها و تجربه هایی در این زمینه دارند، برگزار می شود تا این هنرمندان نظرات و دیدگاه های تخصصی خود را بیان کنند و زمینه ای برای تولید آثار عمیق تر و جدی تر با مضامین عاشورایی فراهم شود.

در این جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات خود را درباره سند سینما و رخدادهای هنری کشور ارائه کردند.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما