گردهمایی شاعران آیینی در نشست کتاب‌خوان

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۶:۰۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۷۷۱
گردهمایی شاعران آیینی در نشست کتاب‌خوان
نشست کتاب‌خوان شعر آیینی با عنوان «سوگواره شعر عاشورایی کتیبه» روز ۱۸ آبان در آستانه روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در برنامه سوگواره شعر عاشورایی کتیبه، جمعی از استادان و شاعران حوزه شعر و ادبیات به همراه مدیران نهاد حضور خواهند داشت. دبیری این نشست کتابخوان شعر آیینی هم برعهده محمدعلی مجاهدی است که تاکنون آثار متعددی را در حوزه شعر و ادب آیینی تألیف و تدوین کرده است.

همچنین این نشست کتاب‌خوان شعر آیینی شامل دو بخش خواهد بود. بخش اول نشست و میزگردی تخصصی درباره مسائل فنی و آسیب‌شناسی در شعر عاشورایی است که با حضور شاعران شناخته‌شده کشور برپا خواهد شد. در بخش دوم این برنامه هم از ۱۲ شاعر که دارای مجموعه شعر مستقل عاشورایی هستند تقدیر می‌شود. شعرخوانی عاشورایی نیز بخش دیگری از این مراسم است. در ضمن در این نشست، رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی کتیبه هم صورت خواهد گرفت.

بر اساس این خبر، رده شعر جزو رده‌های پر طرفدار در کتابخانه‌های عمومی کشور است و مراجعان به این مراکز فرهنگی توجه ویژه‌ای به کتاب‌های شعر دارند و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همین دلیل نشست کتاب‌خوان شعر آیینی را در برنامه‌های خود قرار داده است. همچنین با توجه به اینکه روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار امسال در آستانه اربعین حسینی قرار گرفته، برگزاری این مراسم کارکردی مناسبتی به این آیین گرانقدر خواهد داد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز