پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش طرح ملی «علمدار کربلا»

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۴:۰۶:۲۱
کد خبر: ۴۸۰۱۲۷
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین پیام خویش به یک همایش یادآور شد: طرح ملی علمدار کربلا علاوه بر تشویق و ترغیب جوانان خلاق و مومن میهن اسلامی به خلق آثاری از این دست به تعمیق و بسط فرهنگ غنی ایرانی اسلامی یاری می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش طرح ملی علمدار کربلا پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 اربعین، موعد شیفتگان و علاقه‌مندان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و کربلا میعادگاه عاشقان حسینی است. سیل خروشان چندین میلیونی مردم در مراسم اربعین از پیر و جوان، زن و مرد، مسلمان و غیرمسلمان با هر رنگ و نژاد و ملیت و مرام بیانگر جوشش خون حسین و زنده بودن قیام عاشورا پس از قریب ١٤ قرن است. اربعین حسینی نمایشگاه عشق حقیقی به بهترین معبود خدا و یادواره فضیلت و اخلاق و ارزش‌های ناب انسانی است.

 ایلام در روزهای منتهی به اربعین دروازه ورود به عتبات عالیات و نقطه آغاز عاشقی است. ایلام نه مرز رسیدن به سرزمین نینوا که مرز همه خوبی‌ها و فضایل انسانی است. آنچه از شکوه گردهمایی و حضور مردم در مسیر کربلا بر صفحه رسانه‌ها نقش می‌بندد، اوج ارزش‌های اخلاقی است. گویی در این چند روز فرش خدا به رنگ عرش درمی‌آید و آدمی در آسمان خیر و نیکی سیر می‌کند. اربعین روز رسیدن به کمال انسانی و فضیلت و معرفت است. صبر و استقامت، استواری و رشادت، ایثار و فداکاری، شهادت و لقای پروردگار، احسان و نوع دوستی و ده‌ها ارزش ناب دیگر همه در مراسم اربعین حسینی جلوه‌گر و پرتوافکن است و بی‌تردید یکی از اسوه‌های بی‌مانند رستاخیز کربلا، چهره تابناک قمر منیر بنی‌هاشم، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که عصاره همه فضایل و خلاصه تمام خوبی‌هاست.

او که در کمال ملکات اخلاقی و خودسازی در پیمودن درجات معرفت و فضیلت گوی سبقت ربود و نام خود را جاودانه کرد و پرچمی برافراشت که تا قیامت در اهتزاز خواهد بود. جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به بیان رشادت، بصیرت، ولایتمداری و ایثار حضرت عباس (ع) و ذکر خصایل اخلاقی بزرگان نیاز دارد تا جوانان و آینده‌سازان این سرزمین ولایی که روح آن پیوند وثیقی با دین و آموزه‌های دینی دارد، ایشان را الگو و اسوه خویش قرار دهند.

 طرح ملی علمدار کربلا که به جمع‌آوری آثار هنری خلق شده در این عرصه و تقدیر از برگزیدگان این آثار است، اقدام شایسته‌ای است که علاوه بر تشویق و ترغیب جوانان خلاق و مومن میهن اسلامی به خلق آثاری از این دست به تعمیق و بسط فرهنگ غنی ایرانی اسلامی یاری می‌رساند.

 تلاش خالصانه و جهد والای دست‌اندرکاران این طرح ملی را صمیمانه ارج می‌نهم و برای همه عزیزانی که با عشق و شور حسینی زمینه ارتقای این طرح را فراهم می‌آورند از خدای متعال آرزوی توفیق بیشتر و اجر و بهره معنوی در خدمت به آستان سرور آزادگان عالم و اهل بیت عصمت و طهارت دارم.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز