«توران میرهادی» درگذشت

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۶:۰۱:۴۸
کد خبر: ۴۸۰۲۲۵
«توران میرهادی» درگذشت
«توران میرهادی»، پیشکسوت ادبیات کودک درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، توران میرهادی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک و فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان بعد از ظهر امروز ۱۸ آبان ماه در گذشت.

میرهادی در روز ۲۷ شهریور ماه  بر اثر سکته مغزی در بیمارستان بستری و از طرف پزشک معالجش ملاقات ممنوع شده بود.

وی که در کلاس‌های تربیت مربی کودک در شهرهای مشهد، تبریز، رشت و تهران درس می‌داد و با «اداره مطالعات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش» و «سازمان کتاب‌های درسی» در زمینه آزمایش کتاب‌های درسی نو  و تدوین کتاب‌های درسی و برنامه ریزی درسی دوره ابتدایی همکاری داشته است.

همچنین او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ تا کنون نیز سرپرستی تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را برعهده داشته است.

این شخصیت فرهنگی  از سوی موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به‌عنوان نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است.

از آثار او می‌توان به: دو گفتار درباره کتابخانه‌های آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه، کتاب کار مربی کودک، برنامه کار سالانه مربی در مهد کودک و کودکستان، جستجو در راه‌ها و روش‌های تربیت، تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، راهنمای تدریس کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، دو گفتار (کتابخانه آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه)، آنکه رفت و آنکه آمد اشاره کرد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز