حضور پررنگ سینماگران ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا»

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۸:۳۵
کد خبر: ۴۸۰۶۳۲
حضور پررنگ سینماگران ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا»
در کنار بزرگداشت زنده‌یاد «عباس کیارستمی»، سینماگران ایرانی حضور پررنگی در بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» در کشور آلبانی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «مهدی عبدالله‌زاده» منتقد سینما ساکن سوییس و عضو هیات داوران فیلم‌های کوتاه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» TIRANA در روز 16 آبان ماه جاری (۶ نوامبر 2016) درباره تم تنهایی در فیلم‌ها و اشعار «عباس کیارستمی» به ایراد سخنرانی پرداخت و امروز چهارشنبه 19 آبان ماه جاری (۱۰ نوامبر 2016) «بهمن مقصودلو» درباره فیکشن و نانفیکشن در سینمای کیارستمی سخنرانی خواهد داشت. «سیف‌الله صمدیان» نیز در همین روز درباره تجربیات همکاری‌اش با کیارستمی سخنرانی خواهد کرد.

بزرگداشت زنده‌یاد «عباس کیارستمی» در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» برگزار خواهد شد و «مهدی عبدالله‌زاده» منتقد سینما و «حمید اکبری» مستندساز ایرانی کیوریتورهای این بزرگداشت هستند و امسال برای نخستین بار بخش رقابتی ویدیو آرت به بخش‌های مسابقه رسمی این جشنواره اضافه شده است و «مونا زاهد» مستندساز و مدیر هنری به عنوان میهمان ویژه این بخش، در این فستیوال حضور دارد.

در بزرگداشت زنده‌یاد «عباس کیارستمی» علاوه بر گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه و بلند این کارگردان سرشناس ایرانی؛ فیلم مستند «هفتاد و شش دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» به کارگردانی «سیف‌الله صمدیان» و همچنین فیلم مستند «عباس کیارستمی یک گزارش» به کارگردانی «بهمن مقصودلو» با حضور این دو فیلمساز ایرانی نیز به نمایش در می‌آیند. در حاشیه این بزرگداشت، به منظور نقد و بررسی سبک و  آثار کیارستمی نشستی با سخنرانی دو منتقد از تیرانا  به همراه «بهمن مقصودلو»، «سیف‌الله صمدیان» و «مهدی عبدالله‌زاده» برگزار می شود. در این بخش، ترکیب ۲۴ شعر از کیارستمی با ۲۴ فریم از آثار وی  نیز  با انتخاب و طراحی کیورتور برنامه، در قالب ۲۴  قاب در سالن توللای شهر تیرانا به نمایش درمی‌آید.

«مونا زاهد» و «حمید اکبری» در نشستی با «آگرون دمی» رییس جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» درباره همکاری برای طرح و نمایش آثار برجسته ویدیو آرت ایرانی در دوره بعدی جشنواره به توافق رسیدند و در مقابل، زمینه مشارکت این جشنواره در برپایی اولین دوره فستیوال ویدیو آرت تهران نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی «علیرضا فرید» به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه «مرد نمکی» به کارگردانی سید «سجاد موسوی» از ایران در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه و همچنین فیلم  کوتاه «سکوت» به کارگردانی «فرنوش صمدی» و «علی عسگری» فیلمسازان جوان ایرانی به عنوان محصول فرانسه و ایتالیا در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه این جشنواره به روی پرده می‌روند.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» با آثاری از کارگردانان کشورهای مختلف در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی، بخش رقابتی «ویدیو آرت»، بخش رقابتی «فیلم‌های آلبانی» و بخش‌های غیررقابتی، بزرگداشت زنده‌یاد «عباس کیارستمی» و ... در روزهای 13 تا 21 آبان ماه جاری (3 تا 11 نوامبر 2016) در شهر تیرانا در کشور آلبانی برگزار می‌شود.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز