مدیر طرح نهضت درختکاری در ایران:

۸۰ درصد آتش سوزی در جنگل ها بر اثر عوامل انسانی است

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۲:۵۰:۵۱
کد خبر: ۴۸۰۹۲۶
۸۰ درصد آتش سوزی در جنگل ها بر اثر عوامل انسانی است
محسن گلی در برنامه رادیو گفت و گو، گفت: متاسفانه بالغ بر 80 درصد آتش سوزی های ما طی سالیان گذشته بر اثر عوامل انسانی بوده است. اگر بتوانیم در حوزه حفظ و صیانت از جنگل ها جنبه آموزش را تقویت کنیم، نتایج بهتری خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، این برنامه با موضوع علل عمده آتش سوزی ها در جنگل ها و با حضور  محسن گلی مدیر طرح نهضت درختکاری در ایران به روی آنتن رفت.

محسن گلی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش فائو، ایران جز ده کشور برجسته است که غالب 80 درصد جنگل کاری دنیا را بر عهده دارند، اظهار داشت: کاری که ابتدا در زمینه جنگل کاری و حفظ داشته هایمان انجام داده ایم، آموزش مردم بوده است که این کار را از طریق سازمان های مردم نهاد صورت داده ایم تا مردم نسبت به نحوه حفظ و صیانت از جنگل ها اقداماتی را انجام دهند.

مدیر طرح نهضت درختکاری در ایران خاطرنشان شد: متاسفانه بالغ بر 80 درصد آتش سوزی های ما طی سالیان گذشته بر اثر عوامل انسانی بوده است. اگر بتوانیم در حوزه حفظ و صیانت از جنگل ها جنبه آموزش را تقویت کنیم، نتایج بهتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به طرح های انجام شده، بیان داشت: امسال طرحی را با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و مدارس شروع کرده ایم تا آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهیم که از جمله آنها می توان به راهکار حفاظت از جنگل ها اشاره کرد که این مهم در فرهنگ سازی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مردم در رابطه با داشته های جنگل بسیار بالا رفته است، عنوان داشت: اتفاقا خیلی از موضوع آشتی مردم با طبیعت استقبال می کنیم، زیرا باید در جنگل ها حضور داشته باشیم و از منابع طبیعی مان به بهترین شکل استفاده کنیم. البته این مطلب باید یادمان باشد که منابع طبیعی مان، میراث گذشتگان مان نیست بلکه امانتی در دست ما برای  آیندگان ما است.

گلی تصریح کرد: اگر بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم تا در جنگل حضور داشته باشیم و از جنگل به خوبی استفاده کنیم ، بهترین راهکار و عمل است. از زمانی که طرح نهضت درختکاری ایران راه اندازی شد و با مشارکت مردم در این موضوع، وضعیت مناسب تری را شاهد بوده ایم. خوشبختانه تمامی سازمان های مرتبط و حتی غیر مرتبط نیز مشارکت های خیلی خوبی داشته اند و بحث درخت و درختکاری از یک موضوع نمادین خارج شده است و در تمام طول سال درختکاری داریم.

وی بیان داشت: بحث کاشت درخت را در یک جایگاه داریم و بحث نگهداری از آن را نیز در جایگاه دیگری مورد توجه قرار می دهیم. سال گذشته در 15 اسفند، دو سالانه درخت هایی را که کاشته بودیم و رشد کرده بودند، جشن گرفتیم و خوشبختانه مردم به این موضوع روی آوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز