وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تاسیس سازمان نظام رسانه ای در دستور کار دولت قرار گرفته است/ دولت اهتمام خاصی به حمایت از رسانه ها دارد

۱۳۹۵/۰۸/۲۱ - ۲۰:۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۸۱۲۱۳
تاسیس سازمان نظام رسانه ای در دستور کار دولت قرار گرفته است/ دولت اهتمام خاصی به حمایت از رسانه ها دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام خاصی به حمایت از رسانه ها دارد و به همین منظور تاسیس سازمان نظام رسانه ای در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم قبل از پایان کار دولت به تصویب رسیده و آن را ابلاغ کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا صالحی امیری جمعه شب در حاشیه آیین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در جمع خبرنگاران افزود: شعار شفافیت و صداقت نمایشگاه در واقع شعار دولت تدبیر و امید است که دولت معتقد است به اینکه مردم صاحبان اصلی اطلاعات هستند و دولت هیچ شانی نسبت به خدمت به مردم برای خود قایل نیست.

وی اظهار کرد: مهمترین مساله در حوزه رسانه ها در جامعه امروز شامل دو نکته کلیدی قانون مداری و اخلاق مداری است، بنابراین مهمترین رسالت رسانه ها از جمله صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری ها، سایت ها و همه شبکه های اجتماعی باید این باور باشد که برای تداوم حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه به دو اصل قانون مداری و اخلاق مداری پایبند باشند.

صالحی امیری افزود: این مهم ممکن نیست مگر اینکه به مبانی دینی، شرعی و اعتقادی خود پایبند باشیم که هر گونه اقدام و اطلاع رسانی باید مبتنی بر آگاهی مردم، دانش مردم و همچنین مبتنی بر شفافیت و صداقت باشد.

وی با بیان اینکه صداقت مساله بسیار مهمی است که مردم از مسوولان، رسانه ها، خبرنگاران و همه اصحاب مطبوعات انتظار دارند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو وظیفه هم زمان شامل پاسداری از آزادی فکر و قلم و بیان و نقطه دوم حمایت از اصحاب مطبوعات را دنبال می کند که در این ارتباط خوشبختانه قدم های جدی طی سه سال گذشته بر داشته ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در همین هفته اخیر بنا به دستور رئیس جمهوری موظف به پیگیری مسایل اصحاب رسانه و مطبوعات شدم که این مهم موجب به برگزاری یک نشست با سازمان مدیریت و برنامه ریزی جناب آقای دکتر نوبخت شد که خوشبختانه بر حسب دستور رئیس جمهوری اولین اقدام برای پرداخت یارانه مطبوعات انجام گرفت.

وی در خصوص گسترش زبان فارسی نیز گفت: زبان فارسی یکی از عناصر اصلی هویت ملی ایرانیان است زیرا بقای فرهنگ ایرانی با بقای زبان فارسی یک رابطه عمیق دارد.

صالحی امیری تصریح کرد: بیش از هزار سال است که شاهنامه پرچمدار زبان شیرین فارسی است و زبان فارسی در کنار سایر مولفه ها هویت ملی ما را تشکیل می دهد که یک عنصر بسیار تعیین کننده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش های زیادی در سالهای اخیر برای گسترش زبان فارسی در سطح جهانی و داخلی انجام گرفته است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله این تلاش ها تشکیل بنیاد سعدی توسط فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است که برای گسترس زبان فارسی در داخل و جهان انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یکی از رسالت های خود را پاسداشت و گسترش زبان فارسی در سطح ملی و جهانی می داند.

صالحی امیری گفت: برای زبان فارسی به طور طبیعی نیاز به بخشنامه و اما اگر نیست بلکه باید از مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه ها، تالیف کتاب و همه حوزه هایی که مفاهیم زبان را منتقل می کنند به صورت اصولی زبان فارسی را رعایت کنند.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 آبان ماه آغاز شد و عصر جمعه - 21 آبان ماه - پایان یافت.

نظر شما