علی لهراسبی در گفتگو با برنا اعلام کرد:

همکاری من با شادمهر با ضوابط ایران همخوانی نداشت

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۹:۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۸۲۳۳۵
همکاری من با شادمهر با ضوابط ایران همخوانی نداشت
علی لهراسبی خواننده موسیقی پاپ از همکاری با شادمهر عقیلی و عواقب آن سخن به میان آورد.

علی لهراسبی این روزها مشغول کار روی آلبوم جدیدش است، آلبومی که او سعی کرده در آن لهراسبی متفاوتی را به مخاطبان ارائه دهد هر چند که خودش می‌گوید بیشتر از آنکه       درگیر زمان انتشار این آلبوم باشم به کیفیتش فکر می‌کند. با او در مورد  همکاری‌اش با شادمهر عقیلی در آلبوم «تصمیم» و به دنبال آن ممنوع الفعالیت بودنش صحبت کردیم و او  از تاثیر خواندن تیتراژهای تلویزیونی در روند کاری‌اش گفت و اینکه هرگز آثار مذهبی را  برای تثبیت موقعیتش در عرصه خوانندگی نخوانده است. با ما همراه باشید.

 آقای لهراسبی فکر می‌کنم تولید آلبوم «تصمیم»  بزرگترین تصمیم زندگی‌تان بود  چرا که بعد از ان، مسیر  شما در عرصه خوانندگی تغییر کرد و شما برای اولین بار طعم ممنوع الفعالیتی را چشیدید، هر چند که الان مدت‌ها از آن دوره گذاشته اما فکر می کنم هنوز عواقب آن با شماست؟

حرف شما تا حدی درست است، انتشار آلبوم «تصمیم» مسیر من را در عرصه خوانندگی تغییر داد. اما موضوع تولید این آلبوم به دوستی من با شادمهر عقیلی  باز می گردد ما از سالها قبل و پیش از مهاجرت او به خارج از کشور با یکدیگر دوست بودیم. و من در طول سالها همواره جزو هواداران او به شمار می رفتم.  شادمهر سا‌لهاست که در خارج از کشور با وجود تقاضاهای بسیاری که از ایران دارد اما برای هیچ خواننده داخلی  با وجود در خواست و پافشاری های بسیار،قطعه ای را نساخته است، به هر حال لطفی که او نسبت به صدای من داشت باعث این همکاری شد، طبیعی است که در شرایطی که من و  او قرار داریم و   با توجه به شکل گرفتن شخصیت‌ و  تفکرات‌مان هیچکدام از ما روی دیگری تاثیر نمی‌گذارد  ما در عرصه موسیقی به عنوان خواننده و آهنگساز با هم کار کردیم و این قطعه را به شکل مشترک اجرا نکردیم،به هر حال این آلبوم در فضای مجاز موسیقی ایران منتشر شد.

اما با این وجود شما  به دلیل همکاری با شادمهر ممنوع الفعالیت شدید؟

بله،بعد از انتشار آلبوم، به من گفتند که این کار را  نباید مرتکب می‌شدم و  یک ممنوعیت چند ماهه را برای من در نظر گرفتند.هر چند که در مورد  چگونگی این ممنوعیت هیچ وقت به من توضیجی ندادند. من هم در آن زمان گله و شکایتی نکردم و اجازه دادم همه چیز روال عادی خودش  را طی کند. و حالا پس از گذشت سالها در مورد آن حرف می زنم.

 اما این بازگشت به روال عادی برای شما عواقب زیادی داشت و دست اندازهایی را در مسیر کاریتان ایجاد کرد.

 ظاهرا همکاری من با شادمهر با ضوابط ایران همخوانی نداشت و من هم این موضوع را پذیرفتم اما جنس ممنوعیتی که برای من منطبق بر کاری که انجام دادم در نظر گرفته شد کمی  زیاد به نظر برسید، اینکه علی لهراسبی ناگهان از سمت وزارت ارشاد کنار گذاشته شود برای من تلخ است،اما چیزی را در من تغییر نمی دهد من همیشه سعی کردم در کارهایم  بر مبنای یک اصولی پیش بروم و به آن اصول هم پایبند باشم.

شاید بخشی از این پایبندیتان به اصولی که از آن حرف می زنید به این خاطر است که از طریق موسیقی امرار معاش نمی کنید؟

بله، این موضوع در روند کاری من بسیار تاثیر داشته است، من هیچ وقت کاری را به خاطر پولش یا گرانتی کردن خودم در عرصه موسیقی انجام ندادم  و هر کاری که انجام دادم را به آن باور داشتم.

اما خب همچنان عده ای فکر می کنند شما با خواندن برخی از قطعات مذهبی می خواستید موقعیتتان را در موسیقی تثبیت کنید؟

این حرف ها در طول این سال‌ها به گوش من هم رسیده است . اما جالب اینجاست که من هرگز از سوی خواندن این قطعات موقعیتی را برای خودم تثبیت نکردم و هر چه  که در اینر اه انجام دادم کاملا دلی بوده است.در مورد قطعه «حس غریب» که اتفاقا یکی از ماندگارترین قطعات من است هم این حرف و حدیثها وجود داشت  در حالی که این قطعه در آلبوم من قرار داشت و  هیچ کس نه برای خواندن آن به سفارشی کرد و نه  من می خواستم با خواندن آن به جایگاهی برسم  این  قطعه یک کار کاملا دلی بود و  اتفاقا نه ماه بعد از انتشار آلبوم   و در حالی که کسی این قطعه را نشنیده بود تلویزیون اقدام به پخش آن کرد و   کار با اقبال مواجه شد.ولی بعد از آن بعضی‌ها فکر کردند من آن را به سفارش سازمان خواندم...،در حالی که اصلا این طور نبود. شک نداشته باشید اگر این کار را من با دلم نمی خواندم نمی توانست این چنین در میان مردم جایگاه پیدا کند.

شما سالها در عرصه موسیقی فعالیت می کنید اما همچنان بسیاری موفقیت شما را به  خواندن تیتراژهای تلویزیونی نسبت می دهند؟

 من  هیچ وقت نمی‌گویم که تلویزیون در موفقیت من تاثیر نگذاشته، چرا اتفاقا تاثیر گذار بوده اما موضوعی که برخی نادیده می‌گیرند این است که من هم در دیده شدن  برنامه‌های تلویزیونی موثر بودم و این ارتباط کاملا به شکل دو طرفه برقرار بود.شما نگاهی به آمار تیتراژهای که روی سریال و برنامه‌های تلویزیونی خوانده می‌شود بیندازید، چند  نمونه از این کارها شنیده شد و توانست موفقیت چشمگیری را به دست بیاورد، به هر حال  ارتباط بین من و  تلویزیون کاملا دو طرفه بوده است.

به عنوان آخرین سوال آلبوم جدیدتان چه زمانی روانه بازار می‌شود؟

این روزها تمام تمرکزم را روی ساخت آلبوم جدیدم گذاشتم و همه سعی‌ام را می‌کنم تا این آلبوم با کیفیت خوبی روانه بازار شود به همین خاطر بیشتر از آنکه درگیر زمان انتشار آن باشم به کیفیتش فکر می کنم هر چند که به مخاطبانم قول می دهم این زمان چندان طولانی نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز