رادیو تهران اربعین حسینی را به سوگ می‌نشیند

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۹:۵۴:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۳۵۵
رادیو تهران اربعین حسینی را به سوگ می‌نشیند
رادیو تهران ۳۰ آبان ماه در سوگ اربعین سالار شهیدان می نشیند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ویژه برنامه های رادیو تهران برای اربعین حسینی در تاریخ ۳۰ آبان ماه به شرح زیر است:

ساعت ۶:۳۰ «صبح تهران»: این برنامه صبحگاهی در روز اربعین تلاش می کند با بهره گیری از صحبت های دکتر خویی و حجت الاسلام علی سرلک کارشناسان مذهبی و محمدصادق کوشکی کارشناس سیاسی، به بررسی ابعاد اجتماعی، تربیتی، فرهنگی و بین المللی راهپیمایی عظیم اربعین بپردازد، این برنامه همچنین قصد دارد نقش پیام رسانی و تبلیغ مراسم اربعین، اهمیت و آداب زیارت اربعین و ارتقای معرفت مخاطبان در خصوص این زیارت، جاودانگی نهضت حسینی، تقویت وحدت، همگرایی و یکپارچگی مذهبی با بهره گیری از حرکت عظیم اربعین و نیز برجسته سازی مدیریت مردمی در برگزاری مراسم اربعین را مورد بحث و تحلیل قرار دهد، اسماعیل باستانی تهیه کننده و محمدرضا علی اکبری گوینده این برنامه هستند.

ساعت ۸ «با کاروان اربعین»: این ویژه برنامه متشکل از آیتم های مختلفی است، حجت الاسلام شیروانی زیارت اربعین و حجت الاسلام آقابابا روضه اربعین را می خوانند، حجت الاسلام سعیدی درباره درس های عاشورا و اربعین صحبت می کند، در خلال برنامه نیز مداحی و نوحه پخش خواهد شد. گزارشگرانی از مشهد و کربلا نیز حال و هوای شهر و زائران را بازگو خواهند کرد. این ویژه برنامه ۲ گزارشگر خواهد داشت؛ گزارشگر اول از میدان امام حسین (ع) تا میدان شوش و گزارشگر دوم از میدان شوش تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) با شهروندان همراه می شوند.

میثم کطاییان تهیه کننده، رضا خضرایی گوینده و نویسنده، اکبر یاری و زهرا افشارنژاد گزارشگران و محمدرضا پاکزادیان و یاسر کطاییان هماهنگی های این ویژه برنامه اند.

ساعت ۱۳ در «اینجا تهران است»: این برنامه که اخبار، وقایع و رویدادهای شهرستان‎های استان تهران را به اطلاع مخاطبان می رساند، در روز اربعین حسینی، مناسک این روز را در شهرستان های استان تهران به شنوندگان می شناساند، مرضیه نقدی و حماد خزایی تهیه‎کنندگان و محمدحسین امیدی گوینده، عوامل این برنامه هستند.

ساعت ۱۷:۴۵ در «گذری در تهران»: این برنامه که به معرفی گذرهای قدیمی، آثار تاریخی، موزه ها، کاخ ها، تاریخ شفاهی و مکتوب شهر تهران و ... می پردازد، در روز اربعین حسینی هیات بزازها را به مخاطبان معرفی می کند.

میثم کطاییان تهیه کننده و آلبرت کچویی گوینده این برنامه هستند.

ساعت ۲۲ «سایه روشن»: این برنامه مستندی است از پیاده روی اربعین و گفتگو با زائرانی که از نجف تا کربلا را پیاده طی کردند، مباحث کارشناسی درباره فلسفه اربعین و مرور خاطرات افرادی که تجربه پیاده روی اربعین را داشته اند، از دیگر بخش های این مستند است.

مریم نیکانیک مستندساز در این برنامه با مخاطبان همراه است.

سایر برنامه های رادیو تهران همچون «تهران در شب»، «آوای نور»، «گفتاورد»، و... نیز به فراخور رویکرد و اهدافی که دارند، به اربعین حسینی خواهند پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز