پدر علم مدیریت رسانه در مراسم رونمایی کتاب «ارتباطات غیرکلامی»:

ارتباطات در همه رشته ها تدریس شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۵:۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۶۵۰
ارتباطات در همه رشته ها تدریس شود
جدیدترین اثر پدر مدیریت رسانه ایران تحت عنوان «ارتباطات غیرکلامی» با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیین رونمایی از کتاب «ارتباطات غیرکلامی» جدیدترین اثر مکتوب علی‌اکبر فرهنگی (چهره ماندگار ملی و پدر مدیریت رسانه ایران) امروز (۲۴ آبان‌ماه) با حضور عادل فردوسی‌پور،  ساروخانی و جمع دیگری از اساتید پیشکسوت دانشگاهی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

علی‌اکبر فرهنگی در مراسم رونمایی از آخرین اثر خود درباره ارتباطات غیرکلامی به بیان خاطراتی از اولین تدریسی که در این زمینه در دانشگاه آمریکا داشت پرداخت و از لزوم آموزش ارتباطات در حوزه‌های مختلف دروس دانشگاهی سخن گفت؛ او اظهار کرد: در دانشگاه‌های آمریکا گذراندن درس ارتباطات برای همه رشته‌ها اجبار بود و این موضوع به این معنی بود که تمام افراد جامعه از پزشک گرفته تا هنرمند باید با ارتباطات آشنایی داشته باشند. ما هم این موضوع را مرتب در ایران مطرح می‌کنیم ولی هنوز جا نیفتاده است. 

unnamed

در این مراسم  همچنین غلامرضا کاظمی دینان، استاد ارتباطات اظهار کرد: دکتر فرهنگی با ۱۹ جلد کتاب و ۶۰ مقاله علمی - پژوهشی در زمینه ارتباطات و مدیریت ثابت کرد که به خدای ارتباطات اعتقاد دارد.

او با بیان اینکه از مطالعه کتاب‌های علی‌اکبر فرهنگی چیزهای بسیار به ویژه در حوزه ارتباطات آموخته ‌است، گفت: من با اهمیت ارتباطات انسانی، کلامی و غیرکلامی از طریق مطالعه کتاب‌های ایشان آشنا شدم و فهمیدم اگر قرار است در اجتماع زندگی کنیم باید ارتباطاتی باشیم چرا که ارتباطات فنداسیون زندگی اجتماعی است. آموختم که جامعه بدون ارتباطات معنا ندارد و خودکشی نتیجه عدم ارتباطات انسانی است. همچنین از او برقراری ارتباط و سواد ارتباطاتی را آموختم.

کاظمی دینان با بیان اینکه ارتباطات بیشتر باعث فزونی سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، با اشاره به کتاب جدید علی‌اکبر فرهنگی یادآور شد: امروز دور هم جمع شدیم که از یکی از آثار بسیار مهم ایشان در باب ارتباطات غیرکلامی را رونمایی کنیم و افتخار بزرگی نصیب من شد که به عنوان شاگرد ایشان در این مراسم حضور پیدا کنم.

باقر ساروخانی نیز از دیگر حاضران در مراسم رونمایی از کتاب «ارتباطات غیر کلامی» بود که در سخنانی کوتاه با اشاره به کتاب «ارتباطات غیرکلامی» یادآور شد: همیشه وقتی از زبان حرف می‌زنیم به یاد گفتار می‌افتیم اما به نظرم سکوت خود زبان بزرگی است. یک نگاه ممکن است چنان معنا و بار عاطفی داشته باشد که در کلام نگنجد. سکوت و زبان غیرکلامی معنای زیادی دارد.

unnamed

این استاد دانشگاه با اشاره به کتاب «ارتباطات غیرکلامی»، به  علی‌اکبر فرهنگی بابت نگارش این کتاب تبریک گفت و اظهار کرد:‌ من از این کتاب در کلاس‌های درسم استفاده خواهم کرد.

همچنین عادل فردوسی‌پور در سخنانی کوتاه یادآور شد: چون موضوع این کتاب و این مراسم به ارتباطات غیرکلامی اختصاص دارد، زیاد صحبت نمی‌کنم و فکر می‌کنم اگر به دکتر فرهنگی فقط نگاه کنم ارادتم را بیشتر نشان‌شان خواهم داد تا از طریق کلام.

نعمت‌الله حاتمی نیز به عنوان یک پزشک، ارتباطات کلامی و غیرکلامی را در حوزه سلامت بررسی کرد.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «ارتباطات غیرکلامی»، مستندی درباره زندگی علی‌اکبر فرهنگی پخش شد.

در پایان، مراسم رونمایی از کتاب «ارتباطات غیرکلامی» با حضور علی‌اکبر فرهنگی و جمعی از اساتید دانشگاهی انجام شد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز