گفتگوی «فرمول یک» با بانوی نابینایی که می‌خواهد جایزه بازیگری بگیرد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۸:۵۹:۵۳
کد خبر: ۴۸۲۷۸۲
گفتگوی «فرمول یک» با بانوی نابینایی که می‌خواهد جایزه بازیگری بگیرد
سیدعلی ضیا مجری برنامه صبحگاهی شبکه یک، سه شنبه 25 آبان در دوازدهمین قسمت «فرمول یک» میزبان مریم دیهیم بخت، مادر 38 ساله ای بود که بر اثر دیابت نابینا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، دیهیم بخت که به مناسبت روز جهانی دیابت مهمان برنامه شده بود، در سخنانی در این باره توضیح داد: 17 سال پیش متوجه شدم دچار دیابت هستم و دو سال پیش در اثر همین موضوع نابینا شدم. این اتفاق خیلی سختی برایمان بود و خانواده ام بیش از من ناراحت شدند چون افت مرا می دیدند. پدرم هم این بیماری را داشت و بر اساس همین بیماری نابینا شد و کلیه هایش را از دست دادند.

وی افزود: پرهیز کردن و منع استفاده از شیرینی و قدری ورزش راه های جلوگیری از پیشرفت دیابت است. پدرم به خاطر همین بیماری که داشت ما را 6 ماه یک بار به آزمایش می برد و 21 سالگی متوجه شدم من هم ژنتیکی دچار این بیماری هستم.
 
وی ادامه داد: سه سال طول کشید تا یک چشمم از بین رفت و تا سال چهارم آن یکی چشمم را از دست دادم. شب عید این اتفاق برایم افتاد. این موضوع فشار روحی روانی زیادی رویم داشت که دو ماه طول کشید. گریه زاری می کردم و گوشه نشین شده بودم. اما وقتی با کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن آشنا شدم خیلی تغییر پیدا کردم. به ویژه که بسیاری از آنها نابینای مادرزاد هستند و من خیلی از آنها جلوتر بودم و پیش آنها خجالت می کشیدم ضعیف باشم.
 
بانوی نابینایی که دف می زند، قالی می بافد و روی صحنه بازی می کند 
 
این بانوی نابینا درباره روز و حال فعلی اش گفت: اکنون همسرم بازنشسته شده و کمکم می کند و بیشتر به کلاس هایی از جمله زبان، کامپیوتر، دف و قالی بافی می روم. کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن کلاسهای خوبی را به رایگان در اختیار ما قرار می دهد.
 
دیهیم بخت در این باره که چطور می توان بدون دیدن، قالی بافت، توضیح داد: همه چیز در قالی بافی با حس لامسه انجام می شود. بعد از نابینا شدنم احساساتی از جمله لامسه و شنوایی ام تقویت شده است. تصاویر زیادی از پسرم دارم اما دخترم خیلی کوچک بود که این اتفاق برایم افتاد و یکی از آرزوهایم این است که روزی او را ببینم.
 
وی همچنین درباره بازیگری در تئاتر نیز توضیح داد: با حضور غلامرضا عربی که مربی تئاتر ما در فرهنگسرای بهمن هستند، من در زمینه تئاتر هم فعالیت کردم و چندین اجرا در اداره تئاتر، تئاتر شهر و فرهنگسرا داشتیم. ابتدا بازی خیلی برایم سخت بود. به ویژه راه رفتن روی سن که از زمین فاصله داشت و اوایل کار قدری ناامید شده بودم اما آقای عربی کمک کرد تا بتوانم موفق شوم. فکر می کنم موفق شوم روزی جایزه بازیگری را بگیرم.
 
سپس امین محمدی کارشناس روزهای شنبه، امروز به برنامه آمد تا ثابت کند پشت خورشید به سیاره زمین است!
 
در ادامه رضا چلبیانلو دندانپژشک با حضور در «فرمول یک» ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی برای بیماران دیابتی، هشدار داد: امروزه در ایران شاهد موج وسیع غیرمنطقی در لمینت و اصلاح طرح لبخند هستیم؛ افرادی که هیچ مشکلی ندارند و اگر کوچکترین خطایی در انجام این جراحی شان وجود داشته باشد، چند سال بعد دچار مشکلاتی چون بوی بد دهان، خونریزی لثه و... خواهند شد.
 
سپس ضیا در آیتم طنز هواشناسی به شش نداشتن دانش آموزان دبیرستانی و رصد حقوق های نجومی با دوربین ستاره شناسی اشاره کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد ترکاشوند کارشناس روزهای سه شنبه نیز در پایان این قسمت در سخنانی گفت: هیچکسی در این دنیا حتی عمرابن سعد بدجنس به دنیا نمی آید بلکه دراین دنیاست که بد می شود.

«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه ها هر روز ساعت 6:30 تا 8:10 با تهیه کنندگی افشین حسین خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

 

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما