«آخر بازی» به مولوی می‌آید

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۹:۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۸۲۷۸۹
«آخر بازی» به مولوی می‌آید
نمایش «آخر بازی» نوشته ساموئل بکت و با طراحی و کارگردانی محمدمهدی شاهی به تالار مولوی می‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، این اثر نوشته ساموئل بکت و با طراحی و کارگردانی محمدمهدی شاهی با شعار «باهم کنار می‌آییم» از یک‌شنبه 14 آذرماه به سالن کوچک تالار مولوی می‌آید.

«آخر بازی» از یک‌شنبه 14 آذرماه ساعت 19:30 با بازی مجید اصغری، راحیل روحانی‌زاده، مصطفی مقیمی و حمیدرضا نقره‌دوست در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

«کرکس

گرسنگی خویش را می‌کشد،

میان آسمان

جمجمه‌ام در تمام آسمان و زمین

در هجوم به لاشه‌های به پشت افتاده

که دمی بعد باید برای زندگی برخیزند و گامی بردارند

مسخره پاره - تنی که شاید هنگامی به کار آید

که از گرسنگی کرکس، آسمان و زمین همچون لاشه‌ای شده باشند»

ساموئل بکت

یادداشت کارگردان نمایش:

«بنیان دنیای ما بر پایه تضادها و تقابل‌ها نهاده شده است. تقابل میان مرگ و زندگی، خیر و شر، سپیدی و سیاهی و جهانی که هرروز و بیش‌ازپیش در معرض خطرها و تهدیدهای این تضادها و تقابل‌ها قرار می‌گیرد.

 بی‌تردید در این آشفته‌بازار دنیا، همه به دنبال مسکنی می‌گردند برای تسکین یافتن یا در پی راهی هستند برای رهایی جستن از این بازی بی‌پایان و چه نیک می‌اندیشد بکت که «آخر این بازی در اولش است» و هرلحظه به شکل بازی دیگری تکرار می‌شود. ازاین‌رو معتقدم که نمایشنامه «آخر بازی» نوشته ساموئل بکت هیچ‌وقت کهنه و منسوخ نخواهد شد. نمایشنامه‌ای نامیرا و بی‌پایانی که نمایانگر معضلات فکری، روحی و ریشه‌ای بشر امروز است. بشری که سر آخر همه دردها، رنج‌ها، مصیبت‌ها و تلخ‌کامی‌های روزگار خود تنها با زمزمه کردن جمله‌ای به‌ظاهر سازش‌کارانه اما به‌شدت تحمیلی و منفعلانه، سعی در تعادل دنیای مشوش درون و آشفته برون را دارد اما ناموفق است. «باهم کنار میایم.»

نمایشنامه «آخر بازی» برای من اثری مدرن محسوب می‌شود. بر این اساس تلاش کرده‌ام که از طراحی صحنه و به‌ویژه نورپردازی انتزاعی در این کار بهره بگیرم. کندوکاو در آثار نقاش بزرگ روسی و ازجمله پیشگامان هنر انتزاعی، واسلی کاندیسکی و همچنین مجسمه‌ساز شهیر سوئیسی، آلبرتو جاکومتی باعث شد تا به فرم مطلوب خود نیز دست پیدا کنم. این اثر برخلاف آثار پرمدعای تئاترهای شبه‌آوانگارد یا تئاتر‌های تجاری و سفارشی، تاریخ‌مصرف ندارد و هر گوشه جهان اجرا شود تاثیر خود را روی مخاطب خود خواهد گذاشت.»

محمدمهدی شاهی

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: محمود هدایتی، منشی صحنه: ملیکا خزاعی، مشاور رسانه‌ای: مینا صفار، تبلیغات مجازی: گروه هنر مدرن و ادیت عکس: سیاوش معمار.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به آدرس http://www.tiwall.com/theater/akharebazi مراجعه کنند.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز