نمایش آثار کانونی عباس کیارستمی در جشنواره گُلدن هورس

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۰۸:۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۲۱۳
نمایش آثار کانونی عباس کیارستمی در جشنواره گُلدن هورس
چهار فیلم «مسافر»، «اولی‌ها»، «خانه دوست کجاست؟» و «زندگی و دیگر هیچ» عباس کیارستمی از 14 آبان تا 4 آذر در تایپه به نمایش در می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سی و چهارمین جشنواره غیررقابتی گُلدن هورس (اسب طلایی) در حالی برگزار می‌شود که ویژه برنامه امسال آن اختصاص به عباس کیارستمی دارد و نمایش هشت فیلم از آثار سینمای بلند، مستند و کوتاه نام و یاد او را برای مخاطبان زنده خواهد کرد.

چهار فیلم «مسافر»، «اولی‌ها»، «خانه دوست کجاست؟» و «زندگی و دیگر هیچ» که از آثار تولید شده این هنرمند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، در این جشنواره دو بار اکران می‌شود.

در عین حال، فیلم‌های ماندگار «زیر درختان زیتون»، «کلوز آپ»، «طعم گیلاس» و «باد ما را خواهد برد» نیز در این جشنواره اکران خواهند شد.

پیش از این نیز دو فیلم «زندگی و دیگر هیچ» و «خانه دوست کجاست؟» در مهر 1395 در ویژه برنامه‌ای با عنوان بزرگداشت عباس کیارستمی در جشنواره بین‌المللی فیلم «پوسان» به نمایش درآمدند و جایزه بهترین فیلم‌ساز به فرزند ارشد او احمد کیارستمی اهدا شد.

جشنواره گُلدن هورس (اسب طلایی) تایپه بزرگ‌ترین جشنواره در کشور تایوان است که از سال 1980 تأسیس شده و بدون داشتن بخش‌های رقابتی با هدف معرفی فیلم‌های برجسته از سراسر جهان، معرفی سینما به عنوان یک فرم از هنر و بالا بردن فهم بین فرهنگی ملت‌های جهان از طریق سینما تاکنون برگزار شده است.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما