کارگاه ‌آموزشی تئاتر ویژه هنرجویان ایرانی در فرانسه برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۰:۵۷:۱۱
کد خبر: ۴۸۴۸۳۱
کارگاه ‌آموزشی تئاتر ویژه هنرجویان ایرانی در فرانسه برگزار می شود
گروه تئاتر «زندگی» قصد دارد با همکاری کمپانی فرانسوی «لیتو کاکس»، کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندان ایران و فرانسه را در این کشور برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، جعفر مهیاری کارگردان و سرپرست گروه تئاتر «زندگی» با بیان توضیحاتی در مورد تازه ترین فعالیت‌های اجرایی این گروه گفت: طبق توافق صورت گرفته میان گروه تئاتر «زندگی» و کمپانی فرانسوی «لیتو کاکس» کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان ایران و فرانسه، در این کشور برگزار خواهد شد.

او با تاکید بر تحکیم و ایجاد تعاملات فرهنگی بیان کرد: طبق فراخوانی که از سوی گروه اعلان خواهد شد، کارگاه‌های متفاوتی در زمینه بازیگری، حرکت، صدا، موسیقی و ویدیوآرت به مدت ۲۴ روز در کشور فرانسه برگزار خواهد شد؛ کارگاه‌هایی که ماحصل آن تولید اثری مشترک و اجرای عمومی آن در فرانسه خواهد بود. همچین قصد داریم این اثر نمایشی را در ایران هم اجرا کنیم.

مهیاری در رابطه با انتخاب افراد متقاضی برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: این انتخاب بر اساس تجربه و تخصص افراد به خصوص رشته تحصیلی آنهاست. اولویت ما با دانشجویانی است که از تجربه اجرایی برخوردارند. البته ممانعتی برای حضور سایر علاقه مندان وجود ندارد اما اولویت ما با این افراد است.

این کارگردان تئاتر در رابطه با این اجرای مشترک بیان کرد: در حال حاضر کلیتی برای این اجرا در نظر داریم اما با توجه به اینکه فعالیت ما به صورت کارگاهی است، طبیعتا روش‌هایی که برای کارگاه در نظر می‌گیریم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای دیگری در کشور فرانسه یادآور شد: بهمن‌ماه امسال اثری با عنوان «فراتر از کلمات» را با همراهی یک کمپانی فرانسوی تولید کردیم که این اجرا فروردین‌ماه سال آینده در شهرهایی چون لیون، مارسی و پاریس به صحنه خواهد رفت. سعید ابک از ایران و بیات قیس از فرانسه بازیگران این نمایش‌اند.

مهیاری همچنین در رابطه با برگزاری هفته تئاتر ایران در آلمان گفت: خردادماه سال آینده هفته‌ای به نام «تئاتر ایران در آلمان» برگزار خواهد شد. در این هفته چهار گروه نمایشی و دو گروه موسیقی به صحنه خواهند رفت. البته اجراهای پرده خوانی، نقالی و خیمه‌شب بازی را هم خواهیم داشت. در حال حاضر مشغول انتخاب آثار برای حضور در این هفته فرهنگی هستیم.

وی افزود: به زودی با نمایش «مرز» کار مشترک ایران و آلمان که خردادماه در تهران اجرا رفت در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان به صحنه خواهیم رفت. در این نمایش سعید ابک، برند استولبرگر، آناهیتا صفی خانی، کریستینا فورستر و مرصاد رحمتی (بازیگر کودک) حضور دارند.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما