جایزه بزرگ جشنواره لیدز به فیلم کوتاه «سکوت»تعلق گرفت/ معرفی به اسکار برای دومین بار

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۸:۳۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۵۱۴۱
جایزه بزرگ جشنواره لیدز به فیلم کوتاه «سکوت»تعلق گرفت/ معرفی به اسکار برای دومین بار
فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانى مشترک على عسگرى و فرنوش صمدى با دریافت جایزه بزرگ جشنواره لیدز برای دومین بار به آکادمى اسکار معرفی شد .

به گزارش خبرگزاری برنا، سی امین جشنواره لیدز در کشور انگلستان  یکی از مهمترین جشنواره های فیلم اروپاست و  این فستیوال از معدود جشنواره هایی است که هر ساله فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار معرفی می کند. این جشنواره امسال جایزه بزرگ خود را به فیلم کوتاه سکوت به کارگردانى مشترک على عسگرى و فرنوش صمدى اهدا کرد.

این فیلم به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می کند.

«سکوت» از اولین اکرانش در بخش مسابقه جشنواره کن ٢٠١٦ تا به امروز موفق به حضور در جشنواره هاى معتبر متعددی شده و جوایز بسیارى از این جشنواره ها دریافت کرده است. این در حالیست که  فیلم چندى پیش در بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه حضور داشت و مورد بى مهرى داوران و مسولان این جشنواره قرار گرفت و علاوه بر دریافت هیچ جایزه اى حتى به این فیلمسازان ایرانى که به نمایندگى ایتالیا و فرانسه در این جشنواره حضور داشتند کارت جشنواره نیز داده نشد.

ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس  بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند. 

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما