نمایش­نامه­ تلخیص­ شده «منجی در صبح نمناک» اکبر رادی انتشار یافت

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۱:۳۹:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۳۲۹
نمایش­نامه­ تلخیص­ شده «منجی در صبح نمناک» اکبر رادی انتشار یافت
نمایش­نامه ­«منجی در صبح نمناک» نوشته­ زنده‌یاد اکبر رادی با تلخیص و بازنگری حمیده بانو عنقا و مقدمه­ عطاالله کوپال، از سوی نشر قطره منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بهزاد صدیقی، سخن­گو و مدیر اجرایی این موسسه­ ضمن بیان این خبر اعلام کرد: این نمایشنامه با شمارگان ۴۰۰ نسخه و به قیمت ۱۵ هزار تومان در قطع رقعی با طراحی جلد محسن توحیدیان توسط نشر قطره به بازار نشر راه یافت.

وی در ادامه با یادآوری این خبر که هم­زمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین­ المللی کتاب تهران در اردی­بهشت ­ماه سال جاری نیز ۱۳ عنوان از نمایش­نامه­ ی استاد اکبر رادی تجدید چاپ شدند، افزود: از آن­جا که اغلب نمایش­نامه‌های استاد رادی در بازار نشر موجود نبود و بر اساس مراجعه و درخواست بسیاری از علاقه‌مندان آثار این نمایش­نامه ­نویس، نشر قطره، ناشر آثار استاد رادی، از زمستان سال گذشته اقدام با آماده­‌سازی و انتشار نمایش­نامه‌های این استاد نمایش­نامه ­نویسی برای این دسته از علاقه ­مندان ادبیات نمایشی ایران کرد.

صدیقی هم­چنین یادآور شد:  از میان ۲۱ نمایش­نامه­ اکبر رادی، نشر قطره تعداد ۱۳ نمایش­نامه­ ایشان را مجدداً چاپ و منتشر کرد و به بازار نشر فرستاد که از میان این آثار می­‌توانم به نمایش­نامه‌های تانگوی تخم مرغ داغ، خانمچه و مهتابی، پلکان، ارثیه­ ایرانی، ملودی شهر بارانی، صیادان، افول، پایین گذر سقاخانه، شب روی سنگ­فرش خیس، لبخند باشکوه آقای گیل، مرگ در پاییز، شب ­به ­خیر جناب کنت و کاکتوس اشاره کنم.

سخنگوی موسسه­ فرهنگی هنری استاد اکبر رادی اضافه کرد: مجموعه «روی صحنه­ آبی» که مجموعه­ چهار جلدی نمایش­نامه­‌های اکبر رادی است، هم اکنون در بازار کتاب موجود نیست که انشاءالله در آینده همراه با سایر نمایش­نامه­‌های تک جلدی ایشان که در بازار نشر موجود نیست، توسط نشر قطره منتشر می‌شود.

بهزاد صدیقی در ادامه افزود: نسخه­ دراماتورژی شده­ و تلخیص شده­ نمایش­نامه­ «منجی در صبح نمناک» که توسط حمیده ­بانو عنقا و آریا رادی (همسر و فرزند ارشد استاد اکبر رادی) هم اکنون در بازار کتاب وجود دارد.

این نمایش­نامه­ نویس در پایان گفت: هم اکنون دو کتاب نامه­‌های استاد اکبر رادی که نامه‌های برگزیده­ ایشان به برخی از اهالی فرهنگ و هنر و عمومن نویسندگان ایران است، و جلد دوم مجموعه مقالات رادی ­شناسی در آستانه­ چاپ قراردارد و به زودی توسط نشر نشانه منتشر می‌­شود.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز