پیام تسلیت دو مدیر فرهنگی به مناسبت درگذشت استاد موذن زاده

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۸۵۴۷۹
پیام تسلیت دو مدیر فرهنگی به مناسبت درگذشت استاد موذن زاده
مدیران دو نهاد فرهنگی هنری با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح و پیرغلام حسینی را تسلیت گفتند.

در متن پیام بهرام جمالی آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم / انالله و انا الیه راجعون

در گذشت استاد فرهیخته و پیر غلام اهل بیت علیهم السلام «سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی» که در هنر عالمانه مداحی و ستایشگری فضایل و مناقب ائمه اطهار علیهم السلام با نوای داوودی خویش ازهیچ مجاهدتی دریغ نکرد  و موسیقی وی از روح پاک و سلیم او برخواسته و شاهدی بر ارادت خالصانه وی بود را به عاشقان مکتب حسینی و جامعه شاعران و مداحان کشور به ویژه خانواده معظم ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبری الهی مصداق آیه مبارکه  و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون را خواستارم.»

عباس سجادی هم در پیام خود آورده است:

« درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده  اردبیلی مرصع‌خوان صاحب نام کشور را به ارادتمندان و عاشقان اهل‌بیت(ع) به ویژه فرزند هنرمندش جناب آقای ودود موذن ، تسلیت می‌گویم. بی‌تردید این میراث‌دار گرانسنگ نغمه‌های اصیل دینی و آیینی برآمده از خانواده جلیل‌القدر موذن‌زاده اردبیلی نقش بی‌بدیلی در حفظ و اشاعه‌ی الحان تاثیرگذار آیینی داشته و خواهد داشت. این مرصع‌خوان بی‌مانند با تسلط بر نغمه‌های فارسی، ترکی و عربی تلفیقی از همه‌ی این‌ها را با شناخت دقیق از فرهنگ و تاریخ شیعه می‌آمیخت و آثاری بی مانند تولید و اجرا می‌کرد که می‌تواند سرمشق مداحان و نغمه‌خوانان جوان باشد.

بی تردید فقدان ایشان درشرایطی که نغمه های اصیل دینی وآیینی دستخوش آسیب های جدی است ضایعه ای جبران ناپذیراست. یادش گرامی و روحش شاد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز