نامزدهای جوایز اسپریت مشخص شدند/ یک قدم تا اسکار

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۹:۵۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۵۶۹۱
نامزدهای جوایز اسپریت مشخص شدند/ یک قدم تا اسکار
نامزدهای جوایز اسپریت که برای تجلیل از فیلم‌های مستقل اهدا می شود، شب گذشته مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از اسکرین، سی و دومین جوایز سالانه اسپریت که به عنوان اسکار سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، سه‌شنبه شب نامزدهای خود را شناخت.

«عزیز آمریکایی» ساخته آندرا آرنولد و «مهتاب» ساخته بری جنکینز، هر یک با ۶ نامزدی بیشترین بخت دریافت جوایز را به خود اختصاص دادند. «منچستر کنار دریا» به کارگردانی کنت لونرگان از محصولات آمازون نیز نامزد دریافت پنج جایزه شد.

در عین حال «عزیز آمریکایی» و «مهتاب» در کنار «منچستر کنار دریا» و «جکی» و «مزمن» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند هم شده‌اند.

نامزدهای این بخش شانس زیادی برای دریافت جایزه اسکار دارند همان طور که سال پیش «اسپاتلایت» نیز همین مسیر را طی کرد و در نهایت به عنوان بهترین فیلم اسکار انتخاب شد.  

«عزیز آمریکایی» که توسط یک کارگردان زن ساخته شده برای بهترین بازیگر زن برای ساشا لین، بهترین بازیگر مرد مکمل برای شایا لابوف و بهترین بازیگر زن مکمل برای رایلی نیز نامزد شده است. این فیلم درباره چند جوان آمریکایی است که روزها کارشان جذب مشتری برای مجله و شب‌ها خوشگذرانی است.

در عین حال اما استون برنده بزرگ جشنواره ونیز برای بازی در فیلم «لالالند» غایب فهرست بازیگران زن است. نائومی هریس هم در فهرست بازیگران زن جایی نیافته است.

میشل ویلیامز نیز با وجود بازی تحسین‌شده‌اش در «منچستر کنار دریا» در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نامزد نشده است. در عین حال کیسی افلک برای همین فیلم در بخش‌ بهترین بازیگر مرد نامزد شده و در کنار ویگو مورنتسن برای بازی در «کاپیتان شگفت‌انگیز» و تیم راث در «مزمن» جای گرفته است.

آنت بنینگ برای «زنان قرن بیستم» و ایزابل هوپر برای «اله» در کنار  روث نگا برای «عاشقانه» و ناتالی پورتمن برای «جکی» در بخش بهترین بازیگر زن نامزد شده‌اند.

جوایز اسپریت از سوی اعضای «فیلم مستقل» انتخاب می‌شوند و برترین فیلم‌هایی را که با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون دلار ساخته شده باشند، انتخاب می‌کنند.

برندگان سی و دومین جوایز سالانه اسپریت ۲۵ فوریه (۸ اسفند) و یک روز پیش از اهدای جوایز اسکار برندگان خود را معرفی می‌کند.

فهرست نامزدهای این جوایز چنین است:

بهترین فیلم بلند: «عزیز آمریکایی»، «مزمن»، «جکی»، «منچستر کنار دریا» و «مهتاب»

بهترین فیلم اول بلند: «کودکی یک رهبر»، «متناسب»، «مردم دیگر»، «مرد ارتش سوییس» و «ساحره»

بهترین کارگردان: آندرآ آرنولد برای «عزیز آمریکایی»، بری جنکینز برای «مهتاب»، پابلو لارین برای «جکی»، جف نیکولز برای «عاشقانه» و کلی ریچارد برای «زنان خاص»

بهترین فیلمنامه: رابرت ایگرز برای «ساحره»، کریس کلی برای «مردم دیگر»، آدام منسباخ برای «بری»، استلا مگی برای «جین از جونسس»، کریگ شیلوویچ برای «کریستین»

جایزه جان کازاوتیس برای فیلم بلند (که با بودجه زیر ۵۰۰ هزار دلار ساخته شده): «در عمل رها»، «جمع شکار»، «ترانه عشق»، «ناکوم»، «شب اسپا»

بهترین مرد نقش اول: کیسی افلک برای «منچستر کنار دریا»، دیوید هروود «در عمل رها»، ویگو مورتنسن برای «کاپیتان شگفت‌انگیز»، جسی پلمونز برای «مردمان دیگر» و تیم راث برای «مزمن»

بهترین زن نقش اول: آنت بنینگ برای «زنان قرن بیستم»، ایزابل هوپر برای «اله»، ساشا لین برای «عزیز آمریکایی»، راث نگا برای «عاشقانه» و ناتالی پورتمن برای «جکی»

بهترین مرد نقش مکمل: رالف فاینس برای «مزمن»، بن فاستر برای «جهنم یا آب»، لوکاس هجز برای «منچستر کنار دریا»، شیا لابوف برای «عزیز آمریکایی»  و کریگ رابینسون برای «موریس از آمریکا»

بهترین زن نقش مکمل: ادوینا فایندلی برای «در عمل رها»، پائولینا گارسیا برای «مرد کوچک»، لیلی گلداستون برای «زنان خاص»، رایلی کوج برای «عزیز آمریکایی» و مالی شانون برای «مردم دیگر»

بهترین فیلمبرداری: اوا برکوفسکی برای «در عمل رها»، لول کراولی برای «بچگی یک رهبر»، زاک کوپراشتاین برای «چشمان مادرم»، جیمز لاکستون برای «مهتاب» و رابی رایان برای «عزیز آمریکایی»

بهترین تدوین: متیوی هانام برای «مرد ارتش سوییس»، جنیفر لیم برای «منچستر کنار دریا»، جوی مک میلون و نات ساندرز برای «مهتاب»، جکی رابرتز برای «جهنم یا آب» سباستین سوپولودا برای «جکی»

بهترین فیلم بین‌المللی: «آکواریوس» از برزیل، «شوالیه» از یونان، «روزهای طلایی من» از فرانسه، «تونی اردمن» از آلمان و رومانی و «زیر سایه» از انگلیس

بهترین مستند: «سیزدهم»، «فیلمبردار»، «کاکاسیاه تو نیستم»، «او.جی: ساخت آمریکا»، «سونیتا» و «زیر خورشید»

جایزه رابرت التمن برای کارگردان یا گروه بازیگران فیلم : «مهتاب»

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما