پایان اختتامیه سوگواره عاشورایی با یاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۵۸۲۷
پایان اختتامیه سوگواره عاشورایی با یاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی
اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی با یادی از سلیم موذن زاده همراه شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، آیین اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوست علی رئیس فرهنگسرای خاوران، زند وکیل رئیس فرهنگسرای اشراق و شرکت کنندگان در سوگواره برگزار شد.

در این مراسم سید آبادی رئیس و دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی با اشاره به هدف استعدادیابی دانش آموزان در زمینه تعزیه در این سوگواره گفت: سوگواره عاشورایی در طول ماه محرم و صفر، توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد. این سوگواره با تشکیل گروه تعزیه در مدارس پسرانه آغاز و پس از ابلاغ اجرای این سوگواره، مراحل اجرایی آن در مناطق یک، چهار، هشت، چهارده و پانزده انجام شد . در هر منطقه 8 مجلس تعزیه با محوریت حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد.

وی افزود: در بازه زمانی اول تا 20 آبان ماه، توسط تعزیه خوانان حرفه‌ای راهنمایی مختصری به دانش آموزان داده شد و در حضور هیات داوران این گروه‌ها به اجرا پرداختند و در هر منطقه یک گروه انتخاب شد. امیدواریم با توجه به ظرفیتی که در مدارس وجود دارد، شاهد برگزاری سوگواره در مناطق 22 گانه شهر تهران باشیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به درگذشت سلیم موذن زاده، گفت: درگذشت سلیم موذن زاده را تسلیت عرض می کنم. تعزیه در چند سال گذشته دستخوش نامهربانی‌های فراوانی شد؛ همانند پرده خوانی عاشورایی که به فراموشی سپرده شد؛ این هنر نیز داشت همین مسیر را ادامه می‌داد.

نظر شما