ترانه مشهور لئونارد کوهن جزو ۱۰۰ ترانه پرطرفدار بیلبورد قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۵:۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۵۹۶۶
ترانه مشهور لئونارد کوهن جزو ۱۰۰ ترانه پرطرفدار بیلبورد قرار گرفت
«هاله لویا» ترانه مشهور لئونارد کوهن، ترانه سرا و خواننده کانادایی پس از درگذشت او برای نخستین بار در میان ۱۰۰ ترانه پرطرفدار بیلبورد جای گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، بیش از ۳۰ سال از زمانی که لئونارد کوهن نخستین بار «هاله‌لویا» (سپاس خدای را) را ساخت می‌گذرد و اکنون این ترانه نمادین سرانجام در میان ۱۰۰ ترانه پرطرفدار بیلبورد جای گرفته است.

به دنبال درگذشت این چهره مشهور موسیقی جهان که ۷ نوامبر اتفاق افتاد و چند روز بعد رسانه‌ای شد، این ترانه برای نخستین بار در مکان ۵۹ فهرست بیلبورد جای گرفت.

این حرکت با راه یافتن این ترانه به دو نمودار شاخص بیلبورد ایجاد شد. سومین شاخص مربوط به پخش رادیویی است. علاقه‌مندان به این ترانه آن را ۳۳ هزار بار در هفته منتهی به ۱۷ نوامبر دانلود کردند که نشان دهنده افزایشی ۱۱۷۷ درصدی در مقایسه با هفته پیشین است. علاوه بر این، این ترانه ۳.۸ میلیون بار در همین بازه زمانی استریم شد.

این ترانه با توجه به این که توسط چندین خواننده دیگر کاور شده بود چند بار وارد فهرست ۱۰۰ ترانه برتر شده بود که از جمله در سال ۲۰۱۰ برای اجرای جاستین تیمبرلیک و پس از اجرا در برنامه ام‌تی‌وی برای کمک به هاییتی پس از زلزله این سرزمین، در رتبه ۱۳ قرار گرفت. در سال۲۰۱۰ اجرای لی دی وایز و در سال ۲۰۱۳ اجرای متیو شولر نیز این ترانه را وارد فهرست ۱۰۰ ترانه اول بیلبورد کرده بود. اجرای جردن اسمیت در سال ۲۰۱۵ نیز یکی دیگر از موارد توجه ویژه به این ترانه بود.

اخیرا با اجرای فنتاتونیکس نیز این ترانه جایگاه ۴۰ را کسب کرده بود.

جای تعجب دارد که اجرای جف باکلی در سال ۱۹۹۴ با وجود همه طرفدارانی که دارد و حتی از اجرای کوهن هم محبوب‌تر است هرگز نتوانست وارد ۱۰۰ ترانه نخست بیلبورد شود.

هفته پیش «هاله لویا» در چارت برترین ترانه‌های راک نیز در مکان ۲۰ قرار گرفت.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز