کارگردان «تپه بادبادک ها» در گفتگو با برنا عنوان کرد:

جشنواره یاس می‌تواند پلی برای ورود علاقمندان به سینما باشد

۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۱۱:۵۲:۲۴
کد خبر: ۴۸۷۴۹۰
جشنواره یاس می‌تواند پلی برای ورود علاقمندان به سینما باشد
کارگردان «تپه بادبادک ها» با اشاره به اینکه جشنواره یاس می‌تواند پلی برای ورود علاقمندان به سینما باشد، گفت: بدون برگزاری این جشنواره‌ای و در حالت معمول یک فیلمساز باید سال‌ها دوندگی کند و در نوبت پروانه ساخت سینمایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علی دلگشایی که برای اولین بار در جشنواره یاس شرکت کرده درباره تاثیر این جشنواره گفت: جشنواره یاس قطعا توانسته است به بهبود کیفیت آثار ویدیویی کمک کند و تاثیر مشهود آن را می‌توان در بهبود آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی مشاهده کرد.

این کارگردان سینما بیان این که تفاوتی میان عرصه ویدیویی و سینمایی قائل نیست، اظهار کرد: بسیاری از کارهای ویدیویی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل مرزی میان ویدیو و سینما نمی بینم. البته بسیاری از فعالان عرصه ویدیویی علاقه به حضور روی پرده سینما دارند و هرچند طی سال‌های گذشته تلویزیون به خوبی برگزیده‌های جشنواره یاس را شکار کرده و همگی در این عرصه پرکار شده اند اما این به معنای تحقق رویای روی پرده سینما رفتن آنها نیست.

دلگشایی با تاکید بر اینکه جشنواره یاس باعث ترغیب بیشتر جوان ها می‌شود، ادامه داد: بسیاری از افرادی که فیلم کوتاه می سازند و یا دستیار کارگردان هستند علاقه دارند کارگردانی را تجربه و خیلی به سرعت به پرده سینما برسند.

وی گفت: توجه به فیلمسازان و حمایت از آنها برای دیده شدن مسئله ای است که در جشنواره یاس کمرنگ شده در حالی که این جشنواره می تواند پله ای برای رسیدن به پرده سینما برای جوانان باشد و افراد با حضور در این جشنواره به عرصه سینما معرفی شوند.

این فیلمساز با بیان اینکه جشنواره یاس می تواند مسیر را برای علاقمندان به سینما کوتاه تر کند و این افراد از طریق حضور در جشنواره سریع تر به خواست خود برسند، خاطرنشان کرد: بدون برگزاری جشنواره ای مثل یاس و در حالت معمول یک فیلمساز باید سال‌ها دوندگی کند و در نوبت پروانه ساخت سینمایی باشند.

دلگشایی با طرح این پیشنهاد که منتخب های این جشنواره می توانند به سینما معرفی شوند، گفت: به عنوان مثال فیلمبردار جوانی که عضو خانه سینما نباشد با توجه به قوانین صنفی نمی‌تواند فیلمبرداری یک فیلم سینمایی را برعهده داشته بگیرد. از سوی دیگر وزارت ارشاد هم به او اجازه فیلمبرداری نمی دهد و به این شکل راه برای ورود این جوان ها بسته می شود در حالی که جشنواره یاس می تواند این خلاء ها را پر کند و پلی برای ورود و موفقیت در سینما باشد.

وی با اشاره به هیات داوری جشنواره یاس و میزان اعتبار آن ها تصریح کرد: جشنواره یاس و فیلم کوتاه تهران دو جشنواره ای هستند که می توانند در جهت استعدادیابی جوانان حرکت کنند و در این راستا حضور داوران معتبر به این کشف استعدادها کمک کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس فیلمسازان برگزیده می شود.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی از 22 تا 26 آذرماه در شهر رامسر برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز