برنامه همایش آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۰۹:۲۷:۴۶
کد خبر: ۴۸۸۲۸۵
برنامه همایش آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان‌ها
مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها برنامه های همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها را که از روز شنبه آغاز می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها اعلام کرد از روز شنبه ۱۳ آذر ماه امسال در همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها، میزبان کارگردانان و روسای انجمن‌های نمایش استان‌ها در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر خواهند بود.

نادری برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه‌های کاربردی را که با حضور آنتونیو روبریو از پرتغال و ایو هروات از اسپانیا انجام می شود از دیگر برنامه های این همایش دانست و ادامه داد: رویکرد ما در همایش پیش رو این است که با وجود آوردن پل های ارتباطی و فضای آموزشی به بالندگی تئاتر استان ها کمک کنیم و فضای رقابتی در اولویت قرار ندارد.

وی هدف اصلی این همایش را انتخاب آثار برگزیده برای جشنواره بین المللی فجر و فجر استانی بیان کرد و افزود: از تاریخ ۱۳ تا ۲۴ آذر ماه کارگردانان آثاری که در جشنواره‌های استانی برگزیده شده‌اند به همراه فیلم آثارشان در سالن مشاهیر حضور پیدا خواهند کرد و بعد از اکران آثار، هیات بازبینی به داوری نمایش‌ها می‌پردازند تا در صورت کیفیت لازم برای جشنواره بین المللی فجر و فجر استانی انتخاب شوند.

نادری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: علاوه بر کارگردان‌ها، روسای انجمن‌های نمایش هر استان نیز در این همایش حضور پیدا می‌کنند تا بتوانیم با وجود آوردن فضای تعاملی نتایج مطلوبی را از این برنامه بگیریم.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها با بیان اینکه این همایش بخش‌های جنبی ویژه‌ای خواهد داشت افزود: در نظر داریم با قرار دادن غرفه‌هایی در لابی انتظار سالن اصلی تئاتر شهر، فضایی به وجود آوریم تا روسای انجمن نمایش هر استان به معرفی فعالیت‌ها و پتانسیل تئاتر استان خود بپردازند. هدف ما از برگزاری این همایش حمایت و پشتیبانی از تئاتر استان است و از این رو سعی داریم تا فرصت‌هایی به وجود آوریم که در فضایی تعاملی، تئاتر استان‌ها بتوانند خود را معرفی کنند.

اتابک نادری همچنین برنامه‌های دیگری مثل بازدید از اماکن‌های تخصصی تئاتر و تماشای تئاترهای در حال اجرا را از دیگر برنامه‌های همایش پیش رو دانست.

همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان‌ها از ۱۳ الی ۲۴ آذر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

نظر شما