نغمه های مشرق زمین در تالار وحدت می پیچد

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۱:۳۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۸۹۳۹
نغمه های مشرق زمین  در تالار وحدت می پیچد
گروه موسیقی کالیوه 16 اثر از نغمه های ایران و چند کشور آسیایی را با پیام صلح و دوستی ملل در تالار وحدت اجرا می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گروه موسیقی کالیوه به سرپرستی سارا احمدی 27 آذر ماه در تالار وحدت نغمه های مشرق زمین را اجرا خواهند کرد.

سرپرست این گروه در توضیحاتی درباره انتخاب این قطعات گفت : در این کنسرت 8 اثر مهم و خاطره انگیز از کشورهای ارمنستان، تاجیکستان،ترکیه،آدربایجان،هندوستان،پاکستان وافغانستان و 8 اثر از نواحی ایران نیزاجرا خوا هد شد .احمدی هدف از اجرای این قطعات را  پیام صلح و دوستی دانست که کالیوه برای جهان آرزو میکند.( کالیوه قاصدک عشق است و پیام آور صلح و دوستی )

این نوازنده دف همچنین درباره خوانندگان این قطعات گفت : در این اجرا 6 خواننده این قطعات را اجرا می کنند . در بخش موسیقی نواحی ایران قطعات کردی، لری و بختیاری به خوانندگی جمشید عزیز خانی ،قطعه آذری توسط کامران اطاعتی،  و قطعات خراسانی توسط جواد حسن زاده اجرا خواهد شد و تنظیم قطعات در این بخش بر عهده محمد امیر ارجمند بوده است. همچنین در بخش ملل ادوارد داوید ابراهمیان قطعه ارمنی ، کبیر معصومی قطعه هندی و پاکستانی ،قطعات تاجیکی و افغانستانی را عارف جعفری  وکامران اطاعتی قطعات آدربایحانی و ترکی استانبولی را اجرا خواهند کرد. تنظیم قطعات در این بخش را جهانگیر رها و معین کوهی بر عهده داشته اند.

وی درباره نوازندگانی که در این اجرا حضور دارند گفت : نوازندگان این گروه جوان های حرفه ای و تحصیلکرده ای هستند که در آموزشگاه های مختلفی از جمله کالیوه به تدریس ساز تخصصی شان مشغول هستند.

گروه موسیقی کالیوه پیش از این اجراهای موفقی درسالن های رودکی، نیاوران،فرهنگسرای اندیشه واختتامیه جشنواره بین الملل فیلم فجردر تالاروحدت داشته است.

کنسرت گروه کالیوه در تاریخ 27 آذر ماه ،ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز