کرک داگلاس ۱۰۰ ساله شد

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۱۳:۵۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۵۶۴
کرک داگلاس ۱۰۰ ساله شد
کرک داگلاس بازیگر مشهور هالیوودی امروز جمعه ۱۰۰ ساله شدنش را جشن می‌گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، کرک داگلاس که پسر یک مهاجر روس بود، در فقر و تنگدستی در نیویورک بزرگ شد و بعد به ارتش و سرانجام به سینما پیوست.

بازیگر کهنه‌کاری که هفت دهه مشغول نقش‌آفرینی بوده و سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده، یک جایزه افتخاری را سال ۱۹۹۶ برای ایجاد تاثیری اخلاقی و خلاقانه در جامعه سینما، از آن خود کرده است.

داگلاس که بیش از همه برای بازی در فیلم‌هایی چون «اسپارتاکوس» در سال ۱۹۶۰، و «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» در سال ۱۹۵۴ شناخته می‌شود، اولین نامزدی اسکارش را سال ۱۹۴۹ برای «قهرمان» دریافت کرد. «بد و زیبا» در سال ۱۹۵۲ و «شور زندگی» در سال ۱۹۵۶ دیگر مواردی بود که او برای آنها نامزد اسکار شد ، اما موفق به دریافت هیچ‌یک نشد.

او با نام ایشور دانیلوویچ در سال ۱۹۱۶ در آمستردام نیویورک به دنیا آمد. خانواده‌اش مهاجران یهودی بودند که روسیه را به دنبال انقلاب اکتبر ترک کردند. سرزمین زادگاه پدر وی امروز در محدوده بلاروس محسوب می‌شود.

خانواده آنها ۶ دختر داشتند و در فقر زندگی می‌کردند و پدر وی به عنوان کهنه فروش کار می‌کرد.

ایشور در سال ۱۹۴۱ و پس از پیوستن به ارتش دریایی آمریکا نامش را تغییر داد و در جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۴۴ که مجروح شد حضور داشت.

او پس از جنگ جذب هنرهای درماتیک در نیویورک شد و با دریافت یک بورسیه به تحصیل پرداخت. در آنجا او با دایانا دیل که بعد همسر نخستش شد و لورن باکال هم‌کلاس بود.

داگلاس از همسرش دیل دارای دو فررند است که مایکل داگلاس و جوئل داگلاس تهیه کننده هستند. این ازدواج که سال۱۹۴۳ شکل گرفته بود سال ۱۹۵۴ به طلاق انجامید.

داگلاس بعد با آن بایدنس ازدواج کرد که دارای دو فرزند پسر شدند که شامل پیتر داگلاس تهیه کننده و اریک داگلاس بازیگر می‌شود که سال ۲۰۰۴ درگذشت.

داگلاس که کارش را با بازی در نقش‌های رادیویی، تئاتری و تلویزیونی آغاز کرد به مدد دوستی با باکال اولین نقشش را برای کارگردان هال والیس در سال ۱۹۴۶ در فیلم «عشق عجیب مارتا ایورس» تجربه کرد و از همان زمان در سینما ماندگار شد.

چندی پیش جشن تولد ۱۰۰ سالگی‌ کرک داگلاس کمی زودتر از شب واقعی تولدش توسط «صندوق فیلم و تلویزیون» برگزار شد. جورج کلونی و همسرش، رابرت داونی جونیور، هیو جکمن، برایان کرنستون، کریس پاین،‌ کوین اسپیسی، هلن ردی، جرمی رنر،‌ شریل لی رالف و بسیاری دیگر در این جشن حضور داشتند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز