در فرهنگسرای نیاوران

خوشنویسی،نقاشی و نمایش، برنامه های مفرح برای عصرجمعه

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۱۴:۵۹:۳۲
کد خبر: ۴۹۱۶۰۲
خوشنویسی،نقاشی و نمایش، برنامه های مفرح برای عصرجمعه
بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، نمایشگاهی از تازه ترین آثار دو استاد خوشنویس، نقاشی های یک زن جوان و نیز اجرای نمایش آیینی را برای روز جمعه تدارک دیده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از فرهنگسرای نیاوران ، تازه‎ترین آثار خوشنویسی رسول مرادی و مجتبی سبزه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران از روز جمعه ١٩ آذرماه درمعرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران در نمایشگاهی با عنوان 'همرازعشق' میزبان بیش از ٥٠ تابلوی خط نستعلیق،خوشنویسی کلاسیک،قطعه،چلیپا و جلی از این دو هنرمند خواهد بود.
رسول مرادی برنده ٤ جایزه مسابقات بین‎المللی استانبول ترکیه ( IRCICA ) در کتابت و نستعلیق( ١٩٩٨) و نستعلیق جلی و نستعلیق ( ٢٠٠١) و دارنده دیپلم افتخار جشنواره بزرگ خوشنویسی سال امام علی (ع) موزه هنرهای معاصر تهران (١٣٧٩) وجوایزی دیگر است.
مرادی درباره آثار به نمایش گذاشته شده اظهار داشت: در کنار ١١ اثری که برای اولین بار به نمایش گذاشته خواهد شد تعداد١٤اثر نیز که بصورت قطعه درکتاب شمس تبریزی،گلستان سعدی و شاهنامه برای اولین بارچاپ شده است درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت .
مجتبی سبزه دیگر هنرمند شرکت کننده دراین نمایشگاه عنوان داشت: برای یک هنرمند نقد آثارش بسیارمهم می باشد. از این رو حضور مخاطبان خاص همچون متخصصین، هنرمندان، هنرجویان، دانشجویان و منتقدان آثار هنری برایمان بسیار اهمیت دارد. 
مجتبی سبزه که در سال ١٣٨٧ موفق به کسب مقام استادی از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان جوان‌ترین استاد فائق آمده است درادامه بیان داشت: دراین نمایشگاه ٢٠ اثر را به نمایش گذاشته ام که این آثار به سبک چلیپا و جلی می باشد، بعضی از آثار نیز با قلم ٤ سانتی نوشته شده است. دراین آثار اشعار بزرگان و چند آیه قران کتابت شده است .
نمایشگاه' همراز عشق 'عصر روز جمعه ١٩ آذر ساعت ١٦در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا ٢٧ آذر، از ساعت ١٠ الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپا خواهد بود.
** حرکت توقف ناپذیر حیات در نقاشی های عاطفه حسینی 
نمایشگاه نقاشی با عنوان بی کرانه ، آثار عاطفه حسینی از روز جمعه ١٩ آذرماه درمعرض دید علاقمندان قرارمی گیرد.گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران درنمایشگاهی با عنوان 'بی کرانه 'میزبان ١٦تابلوی نقاشی به سبک آبستره انتزاعی با تکنیک اکرولیک از عاطفه حسینی خواهد بود.
حسینی اظهارداشت: موضوع کار من در این نمایشگاه طیبعت است و مخاطب می تواند به صورت روشن ویا گاهی ملموس از دیدن آنچه که تا به حال به آن توجه نکرده بود، لذت ببرد زیرا من سعی کرده ام زنده بودن طبیعت و حرکت توقف ناپذیر حیات را که در ذات زندگی است نشان دهم.
وی افزود: قطعا' برای مخاطب خاص، تلاشی برای به آزمون گذاشتن مرز زند گی وهنرمی تواند دیدنی و جذاب باشد. مرزی که در آثار به وضوح پیداست ، به همراه ترکیب کادرهای انتخاب شده از طبیعت که گاه آبستره و گاهی تا حدودی سوژه های کلاسیک را در فضایی معاصر نشان داده ام.
نمایشگاه' بی کرانه 'عصر جمعه ١٩ آذر ساعت ١٦ در فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد و تا ٢٧ آذر از ساعت ١٠ الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپا خواهد بود.

** نمایش گهواره کهن ویژه بانوان 
گروه شالاکو با اجرای نمایش آیینی 'گهواره کهن'(ویژه بانوان) به کارگردانی نگین مدنی ، ١٩ آذر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود. 
مدنی طراح حرکات و کارگردان این گروه در خصوص این اجرا گفت: حرکات نمایشی 'گهواره کهن ' با حضور ٢١ بازیگر اجرا می شود و شامل بر حرکات کلاسیک و فولکلور خواهد بود که مخاطب را با اجرای متفاوتی روبرو می کند.
وی عنوان داشت :دراین نمایش قطعاتی از قبیل چکمه سما،رعنا،نعلبکی ،کوزه ،قایتاغی سه چاپ زابلی ،جنوبی ،واغزالی ،ایرانی سنتی چوب بازی و اسب خراسانی وسماع نیز اجرا می شود.
این نمایش آیینی جمعه ١٩ آذر ساعت ١٥برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه و رزرو بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز