روایت آزادسازی شهر بیجی در جشنواره یاس

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۸:۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۷۰۲
روایت آزادسازی شهر بیجی در جشنواره یاس
آزادی سازی شهر بیجی عراق از دست تکفیری های داعش سوژه فیلمی در بخش بین الملل جشنواره فیلم یاس شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «سیل آسا» به نویسندگی و کارگردانی بلال خریس است که در سال 2016 ساخته شده است.
این فیلم با روایت خانواده ای عراقی به نام ابو جاسم، ام جاسم و نوه شان، محمد است که پس از ربوده شدن و شکنجه ی سارا، خواهر محمد توسط یک قاضی داعشی، در خفا و در خانه ای متروکه تحت حکومت داعش در شهر بیجی در شمال عراق زندگی می کنند، آغاز می شود.
«سیل آسا» در واقع درباره مقاومت عراق با حمایت جمعیتش در مقابل انفجار یک بمب در جاده متمرکز شده است، و با آزادسازی شهر بیجی، در یک عملیات گسترده ملقب به سیل آسا به پایان می رسد.
بلال خریس کارگردان این اثر درواقع فیلمساز مستقل لبنانی و مدیر روابط عمومی در سندیکای تکنسین های سینما در لبنان است.
وی در کارنامه حرفه ای اش، سه فیلم سینمایی بلند و چهارده فیلم مستند- درام بلند ساخته است که جوایز بسیاری در کارنامه او به چشم می خورد.
تمرکز حرفه ای خریس فیلمساز لبنانی عمدتا بر موضوع بشریت، به ویژه زنان و بچه هاست که در فیلم های اجتماعی، سنتی، سیاسی و هنری اش ارائه شده اند.
اولین فیلم مستند وی در مورد زنان رزمنده در طول جنگ داخلی لبنان، بنام «زنان رزمنده» (یا سلاح در دستان ظریف)، بیانگر زنانی با سلاح های مرگبار در دست، زمانیکه تنها کسانی هستند که زندگی را در درون خود می پرورانند، می باشد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از 22 تا 26 آذر ماه در شهر رامسر با حمایت سازمان سینمایی و مشارکت استانداری مازندران برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز