اکران‌کننده مردمی جشنواره عمار:

مراکز توزیع‌کننده فیلم‌های عمار پاتوق فعالان فرهنگی هستند

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۹:۳۶:۳۴
کد خبر: ۴۹۱۷۵۶
مراکز توزیع‌کننده فیلم‌های عمار پاتوق فعالان فرهنگی هستند
ایمان یونسی گفت: مرکز فرهنگی توزیع کننده فیلم‌های جشنواره عمار می‌توانند باعث تسهیل دسترسی اکران‌کنندگان مردمی به فیلم‌ها و بهبود اکران‌ها شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اکران مردمی فیلم‌ها در سراسر کشور  اعم از شهرها و روستاهای دور و نزدیک و در محل‌های متنوع مثل مسجد، پایگاه بسیج، دانشگاه، مدرسه، پارک و... که توسط فعالان مردمی از اقشار مختلف صورت می‌گیرد، یکی از ویژگی‌های جشنواره عمار است.

ایمان یونسی اکران کننده و رابط اکران جشنواره عمار در استان کرمان است که علاوه بر اکران فیلم، پاتوق کتاب خود را هم به توزیع آثار جشنواره و هماهنگی دیگر اکران کنندگان این استان اختصاص داده است.

یونسی درباره آشنایی خود با جشنواره عمار گفت: از همان روز‌های اول با جشنواره عمار ارتباط داشتیم و فیلم‌ها را اکران ‌می‌کردیم و در حال حاضر، به عنوان رابط اکران مردمی جشنواره در استان هستم.

وی درباره اکران‌های خود توضیح داد: کتاب‌فروشی بزرگی داشتم که با قرار دادن تلویزیون یا LCD فیلم‌های جشنواره را اکران می‌کردم ولی در حال حاضر، محلی که به عنوان کتاب‌فروشی در اختیار دارم وسعت کمی دارد و امکان اکران در آن را ندارم ولی الان این کتا‌فروشی محل توزیع فیلم‌ها و هماهنگی اکران‌‌کنندگان عمار است.

یونسی افزود: علاوه بر توزیع فیلم‌های جشنواره بین اکران‌کنندگان استان کرمان، برای برخی نقاط مثل روستاها هم فیلم‌ها را ارسال می‌کنیم تا آنها بتوانند فیلم‌ها را به نمایش بگذارند.

این فعال فرهنگی در ادامه سخنانش اظهار داشت: برای دوره جدید جشنواره عمار، چند نقطه دیگر را هم در شهرهای سیرجان، رفسنجان و قلعه‌گنج به عنوان مراکزی که می‌توانند فیلم‌ها را در اختیار اکران‌کنندگان مردمی شهرها و روستاهای استان قرار دهند، به دبیرخانه عمار معرفی کردیم تا کیفیت ارسال و اکران آثار بهتر شود.

وی درباره مزایای وجود مراکز توزیع فیلم‌های عمار در شهرستانها به جای پایتخت بیان کرد: این موضوع علاوه بر تسهیل و تسریع روند فعالیت اکران مردمی جشنواره عمار، باعث شناخته شدن مجموعه‌های توزیع کننده در شهر و استان و پاتوق شدن آنها برای فعالان فرهنگی هر منطقه می‌شود.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه مجموعه‌هایی که به عنوان محل توزیع جشنواره معرفی می‌شوند، باید مراکزی عمومی باشند، خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی مثل کتاب‌فروشی‌ها که با مسائل فرهنگی ارتباط دارند، بهتر می‌توانند به عنوان محل‌های توزیع فیلم‌ها و هماهنگی اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار عمل کنند، همچنین می‌توان برای دسترسی راحت‌تر فعالان فرهنگی، این مراکز را به صورت منطقه‌بندی تعیین کرد.

یونسی در بخش دیگری از سخنانش درباره ارتباط با اکران‌کنندگان مردمی کرمان بیان کرد: بیشتر افرادی که برای تهیه فیلم‌های جشنواره به ما مراجعه می‌کنند، اطلاعات کمی درباره عمار دارند، به همین دلیل، علاوه بر تحویل دادن فیلم‌ها درباره اهداف جشنواره عمار و نوع اکران‌های آن به افراد توضیح می‌دهیم که برخی اوقات و به ویژه برای کسانی که خودشان قصد دارند منطقه یا روستایی را پوشش دهند، یک ساعت و بیشتر هم درباره عمار صحبت کردیم.

وی ادامه داد: در کنار توضیح و معرفی جشنواره عمار، به اکران‌کنندگانی که مراجعه می‌کنند، برگزاری نمایشگاه کتاب، تقدیر از پیشکسوتان و چهره‌های مردمی انقلاب در منطقه خودشان و... را پیشنهاد می‌دهیم تا صرفا به عنوان یک اکران فیلم به عمار نگاه نکنند بلکه اکران را عملیاتی فرهنگی بدانند که می‌تواند مقدمه کارهای دیگری شود.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: به عنوان مثال، یکی از اکران‌کنندگان علی‌رغم اینکه امیدی به استقبال از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی نداشت، اما در طول یک هفته‌ای که در کنار اکران فیلم‌ها نمایشگاه داشت، بسیاری از محصولات به فروش رفته بود.

یونسی یادآور شد: اکران‌کننده دیگری هم که در مسجد محلشان، افتتاحیه و اختتامیه برای جشنواره عمار گرفته بودند، در مراسم پایانی اکران‌ فیلم‌ها، از خانواده شهدای محله خودشان تقدیر کرده بودند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر توزیع فیلم‌ها و هماهنگی اکران‌کنندگان، به طور متناوب و در برنامه‌های مقطعی مثل اردوی راهیان نور، سفرهای زیارتی و... اکران‌ فیلم‌های عمار را ادامه می‌دهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز