امروز رخ داد ؛

پیام استاندار همدان به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۰:۳۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۱۸۰۸
پیام استاندار همدان به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان
محمد ناصر نیکبخت گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصت ارزشمندی در جهت بهره مندی از فرهنگ اصیل ایرانی است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان بیان کرد: در صورت بهره مندی کودکان ونوجوانان از آثاری با مضمون اخلاق و سنت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده فرصت مغتنمی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

 استاندار همدان در پیام خود به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان آورده است: بسیارخرسندم که همدان با پیگیری ها و برنامه های انجام شده به قطب کودک ونوجوان درکشورتبدیل شده است به طوری که برگزاری جشنواره بین المللی فیلم نوجوان، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، برنامه های متنوع ادبی در حوزه کودک و نوجوان وتولید انیمیشن های کودک و نوجوان در سالهای اخیر فضای استان را با نشاط و پرتحرک ساخته است

بی تردید اجرای این برنامه ها، در صورت بهره مندی کودکان ونوجوانان از آثاری با مضمون اخلاق و سنت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده و در نهایت تقویت هویت فرهنگی ایرانی- اسلامی، فرصت بسیار مغتنمی خواهد بود.

آنچه در بیست سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اهمیت دارد توجه به تولید آثار خلاقانه و پرمخاطب در دنیای کودکان و نوجوانان در مضامین مورد نیاز برای تربیت آینده سازان میهن اسلامی است، زیرا آینده کودکان با تربیت ها و آموزش های امروز شکل می گیرد.

در ادامه این پیام آمده است، شعار جشنواره بیست سوم «نمایش مهر بر صحنه کودکی »بسیار پر معنا و بیانگر تأثیر تئاتر در ایجاد روحیه عطوفت و همنوع دوستی در بین کودکان و نوجوانان است.

کودکان ونوجوانان در جهان امروز، متأثر از خشونت حاکم بر روابط انسانی بویژه در عرصه بین المللی، نیازمند زندگی خلاقانه و به دور از خشونت و افراطی گری هستند و آنچه می تواند زمینه این نیاز را با زبان هنر به گوش بزرگسالانی که در خشونت غرق شده اند، برساند و شرایط رشد و زندگی خلاقانه را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند، زبان هنر، مخصوصا هنر تئاتر با بیانی همه فهم و بین المللی است.

جشنواره تئاتر کودک ونوجوان همدان، کانون امید تمام هنرمندانی است که دل در گروی هنر متعهدانه دارند و با هنر خود می خواهند دنیای شاد و زندگی با نشاط را برای کودکانی امیدوار و خلاق به ارمغان آورند.

این پیام می افزاید: همراه با این هنرمندان آرزومی کنم همه کودکان جهان در کانون خانواده به عنوان مقدس ترین نهاد بشری، زندگی پر از شادی و خوشبختی داشته باشند.

در پایان امیدوارم میهمانان گرانقدرجشنواره در طول اقامت خود در کهن دیار همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران، لحظاتی سرشار ازشادی و خاطراتی به یاد ماندنی به همراه داشته باشند و مردم فرهیخته استان، میزبان خوبی برای آنها باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز