افزوده شدن ۵ هزار و ۵۰۸ صندلی تئاتر در تهران طی ۱۰ سال اخیر

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۵:۵۸:۳۵
کد خبر: ۴۹۲۹۸۸
افزوده شدن ۵ هزار و ۵۰۸ صندلی تئاتر در تهران طی ۱۰ سال اخیر
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد که به همت مدیریت شهری تهران طی ۱۰ سال اخیر ۵ هزار و ۵۰۸ صندلی به تعداد صندلی های تئاتر در شهر تهران افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا جعفری با اشاره ضروت حفظ هنرهای کهن ایران، گفت: باید با گسترش های سالن ها و صندلی های تئاتر  در مسیر اشاعه و گسترش نمایش‌های آیینی و سنتی ایرانی گام برداریم. امیدوارم بتوانیم به مانند مرکز تئاتر حرفه ای تهران (خاوران) و مرکز نمایش های آیینی صبا، مکان های دائمی دیگری را نیز برای تئاتر در شهر تهران ایجاد کنیم.

وی با بیان ویژگی‌ها و قابلیت‌های نهفته در نمایش‌های آیینی و سنتی افزود: اجراهای حرفه ای در کنار محتوای غنی نمایش‌های آیینی و کهن در جذب گردشگر و صنعت توریسم بسیار اثرگذار است. نمایش‌های آیینی و سنتی بخش مهمی از فرهنگ و هنر ما را تشکیل می‌دهند و می‌توان با اجرا و گسترش آن نقش مهمی را در جذب توریست و جاذبه‌های هنری و فرهنگی ایران ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به رونق تئاتر به میزان توسعه سرانه فضاهای نمایشی اشاره و یادآور شد: تولید و اجرای نمایش با هر موضوع و ساختاری، نیاز به ایجاد مکانی مناسب دارد که در تمامی مراکز تئاتر ساخته شده از سوی شهرداری تهران به استاندادهای لازم در این خصوص توجه شده است.

به گفته جعفری مکان نمایش و تئاتر باید به گونه ای باشد که گروه نمایشی با کمال آرامش در آن به تمرین پرداخته و در محدوده زمانی مشخصی نمایش خود را برای طیف گسترده‌ای از مردم به اجرا در بیاورد، چرا که همواره مکان و فضای نمایشی به عنوان یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری یک اثر نمایشی محسوب می شود که اگر آن را در اختیار نداشته باشیم تئاتری رخ نخواهد داد.

وی به راه اندازی ۲۹ سالن تئاتر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران طی ۱۰ سال اخیر در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این سالن های نمایش در مجموعه های مختلف از جمله باغ و آمفی تئاتر باغ خسروشاهی، تماشاخانه ایرانشهر، مرکز نمایش های آیینی صبا، مرکز تئاتر حرفه ای شهر (خاوران)، بوستان امیر سلیمانی، باغ کتاب تهران، ایوان شمس، موزه انتظامی، باغ موزه زندان قصر و مجموعه فرهنگی تجاری ورزشی البرز لشگرک راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۵ هزار و ۵۰۸ صندلی تئاتر در مناطق مختلف تهران از جمله منطقه ۱، ۳، ۶، ۷ و ۱۵ به تعداد صندلی های تئاتر در شهر تهران افزوده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز