چهارمین شب از برگزاری جشنواره موسیقی کلاسیک

«ژاو» سیاوش کامکار در شب چهارم نواخت/ حافظ و سعدی در رودکی

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۲:۲۶:۵۴
کد خبر: ۴۹۳۲۷۸
«ژاو» سیاوش کامکار در شب چهارم نواخت/ حافظ و سعدی در رودکی
چهارمین شب از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با اجرای چند گروه نوازی ، بداهه نوازی و ساز و آواز هنرمندان در تالار رودکی تهران همراه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نخستین اجرای نوبت اول چهارمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی که دوشنبه ۲۲ آذرماه در تالار رودکی تهران برگزار شد، به بداهه نوازی اختصاص یافته بود. در این بخش سعید نایب محمدی نوازنده ساز عود روی صحنه آمده و قطعاتی را در دستگاه شور نواخت. در ادامه و در بخش ساز و آواز نیز، مهدی شهسوار خواننده و راستین شفیعی نوازنده تار به اجرای موسیقی در بیات اصفهان پرداختند.

گروه موسیقی «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری آخرین اجرای نوبت اول بود. «کلون زمان» در این اجرا قطعاتی از آلبوم «در دام ریتم» از جمله «دست ساز»، «بسته بال»، «چهل ضربی»، «هفتان»، «دومینو» و «مجنون» را اجرا کرد. حمید قنبری و ستار خطابی نوازنده تمبک، محمد حسام عظیمی و میلاد قریشی نوازنده سازهای کوبه ای و نوید توسلی نوازنده سنتور گروه اجرایی کنسرت  را تشکیل می دادند.

2304199

در نوبت دوم اجراهای روز چهارم جشنواره هم مهیار طریحی نوازنده سنتور و سعید قاضی عسگر نوازنده تمبک روی صحنه رفته و به اجرای بداهه نوازی پرداختند.

در ادامه اشکان کمانگری خواننده، طینوش بهرامی نوازنده سه تار و غلامرضا صدرالدینی نوازنده تمبک روی صحنه رفته و به اجرای موسیقی پرداختند. این گروه هم ۵ قطعه را اجرا کرد که قطعات با کلام آن بر اساس شعرهایی از سعدی، مولانا و حافظ انتخاب شده بود.

در بخش پایانی این شب گروه موسیقی «ژاو» به سرپرستی سیاوش کامکار روی صحنه رفت. در این اجرا قطعاتی از ساخته های کامکار و دو قطعه هم از ساخته های امین جهانگیری را اجرا شد. اکثر قطعات این رپرتوار قبلا در آلبوم گروه «ژاو» منتشر شده بودند. 

 احسان امامی نوازنده عود، نی ریز کامکار نوازنده تار، امین جهانگیری نوازنده سنتور، مرتضی مومنیان نوازنده تنبک و سازهای کوبه ای، امیرناصر رنجبر نوازنده کمانچه و خواننده و سیاوش کامکار نوازنده سنتور در این اجرا روی صحنه رفتند.

2304203

در چهارمین شب برگزاری جشنواره پشنگ کامکار، سودابه سالم، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، جلال مشفق مشاور معاون هنری وزیر ارشاد و حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی حضور داشتند.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی چهارشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در تالار رودکی برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز