مونس شریف‌اف در تالار اندیشه کنسرت می دهد/ برنامه اجرا در اصفهان

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۴:۵۳:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۹۱۶
مونس شریف‌اف در تالار اندیشه کنسرت می دهد/ برنامه اجرا در اصفهان
یکی از مطرح ترین نوازندگان آذربایجانی کمانچه با حضور در کشورمان طی روزهای سوم و نهم دی در تالارهای اندیشه حوزه هنری تهران و رودکی شهر اصفهان کنسرتی را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، گروه مونس شریف‌اف سوم دی‌ در تالار اندیشه حوزه هنری تهران و نهم دی‌ در تالار رودکی اصفهان روی صحنه می رود.

مونس شریف‌اف که یکی از برجسته‌ترین نوازندگان کمانچه جهان است، در مکتب موسیقی آصف زیناللی آموزش دیده و سطوح عالی را در کنسرواتور دولتی «اوزیر حاجی بیگ‌اف» ادامه داده است. او که پروفسور کنسرواتور ملی و آکادمی موسیقی باکو و رهبر ارکستر «دولتی سازهای باستانی» است نشان ویژه یونسکو را نیز دارد.

مونس شریف‌اف که در حال حاضر تنها نوازنده ساز «چغانه» در دنیاست، چندی پیش موفق به دریافت بالاترین نشان ملی «خالق هنری» از سوی دولت جمهوری آذربایجان شده است؛ نشانی که پیش از این به زنده‌یاد استاد هابیل علی‌اف تعلق داشت.

وی که پیش از این بارها به ایران سفر داشته و کنسرت‌ها و مسترکلاس‌های متعددی برگزار کرده به ردیف‌های موسیقی ایرانی تسلط کامل دارد. این هنرمند علاوه بر کنسرت‌های تکنوازی، با موسیقیدانان بزرگ ایران همچون پرویز مشکاتیان و جلال ذوالفنون نیز روی صحنه رفته است. ضمن اینکه با اساتید بزرگی چون کسایی، بهاری، شهناز و علیزاده اجراهای خصوصی داشته است.

در برنامه‌های پیش رو پرویز حاجی بیگ‌اف پیانو، بهرنگ پادیر تنبک و دف و سعید عابد آواز، مونس شریف‌اف را همراهی می کنند. برنامه از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن به تکنوازی کمانچه و گروه نوازی اختصاص دارد و در آن علاوه بر قطعات فولکلور آذری، برخی قطعات ساخته موسیقیدانان ایرانی همچون قطعه «خزان» اثر پرویز مشکاتیان اجرا می شود. در بخش دوم نیز که به صورت گروه نوازی خواهد بود قطعاتی در دستگاه شور و چهارگاه اجرا می شود که با آواز سعید عابد همراهی می شود.

همچنین کارگاه آموزشی کمانچه توسط مونس شریف‌اف طی روزهای ۴ و ۵ دی‌ماه در آموزشگاه «آوای مهر» تهران و در روز ۷ دی ماه در آموزشگاه «آوای شیراز» شهر شیراز برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز