اپراهای جوزپه وردی در تالار وحدت نواخته می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۳:۳۹:۵۱
کد خبر: ۴۹۴۲۳۲
اپراهای جوزپه وردی در تالار وحدت نواخته می شود
گروه و کر «بل کانتو» با اجرای اپراهای جوزپه وردی - آهنگساز قرن ١٩ ایتالیا - به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، این اجرا شامگاه ٢٤ آذرماه در تالار وحدت برگزار شد و نیما پناهی‌ها رهبری آن را بر عهده داشت.

رزیتا موسوی خواننده سوپرانو و علیرضا عبدالکریمی خواننده تنور این اجرا بودند که پس از اجرای چند قطعه به نوازندگان و گروه کر پیوستند.

در مجموع ١٣ قطعه برای این کنسرت در نظر گرفته شده بود، اما تشویق های مداوم مخاطبان این گروه را در دو نوبت به اجرای چند قطعه دیگر واداشت.

پناهی‌ها پیش‌تر درباره این اجرا گفته بود: اپرای «ارنانی» از جمله قطعات اجرایی ماست. همچنین قصد داریم اپرای «مکبث» را که به لحاظ ساختاری متفاوت است و در آن آلتو وجود ندارد، اجرا کنیم.

او با اشاره به انتخاب آثار وردی برای این اجرا اظهار کرده بود: موسیقی وردی، موسیقی بی‌قراری است و مخاطب را درگیر می‌کند. من نیز از بچگی بی‌قرار بودم و این موضوع را در آثار وردی دوست داشتم. ما پیش از این آثار بتهوون، برامز، روسینی و ... را اجرا کرده‌ایم، اما می‌خواستیم در این کنسرت به‌طور یک‌دست از آثار وردی استفاده کنیم.

رهبر گروه و کر «بل کانتو» درباره نحوه رهبری خود نیز گفته بود: ارکستر با مردم حرف می‌زند و من مانند یک سیم رابط هستم و اعتقاد دارم یک رهبر ارکستر نباید با حرکات عجیب و غریب، خودش را روی صحنه نشان دهد. من نمی‌دانم دستم هنگام اجرا چگونه حرکت می‌کند، اما احساسی را که می‌گیرم به مردم منتقل می‌کنم. مخاطبان نیز سختی کار را متوجه می‌شوند و درک می‌کنند ما تا چه اندازه برای این اجرا زحمت کشیده‌ایم. متن اپرای ایتالیایی با متن اپرای لاتین فرق دارد و زبان آن دشوارتر است و این، کار را سخت‌تر می‌کند.

نظر شما